På Min Ønskeliste #111: The Age of Five #1: Priestess of the White

Trudi Canavan gæster jo Fantasymessen i Esbjerg, og jeg har tidligere læst hendes Black Magician-trilogi, som jeg var vild med. Så inden messen i Esbjerg vil jeg gerne have stiftet bekendtskab med den her serie også. Tellerup har også udgivet trilogien som en serie på seks bøger under titlen Demn Hvide Præstinde, så den findes også på dansk.

460334

When Auraya was chosen to become a priestess, she could never have believed that a mere ten years later she would be one of the White, the gods’ most powerful servants.

Sadly, Auraya has little time to adapt to the exceptional powers gifted her by the gods. Mysterious black-clad sorcerers from the south plague the land, and rumours reach the White of an army being raised. Auraya and her new colleagues work tirelessly to seal alliances and unite the northern continent under their banner, but time is running out.

War is coming to the lands of the White, and unless Auraya can master her new abilities, even the favour of the gods may not be enough to save them . . .

6 meninger om “På Min Ønskeliste #111: The Age of Five #1: Priestess of the White

  1. Den er (desværre) ikke så god som hendes anden serie. Stadig god, men kan ikke måle sig med The Magician’s Guild. Den er lidt for tung og ikke helt spændende nok😉

  2. mhlind87

    Jeg syntes faktisk den her serie havde mere baggrund og mere substans end hendes Magicians trilogi. Det kan også være fordi jeg læste Magicians trilogien i Harry Potter eufori og syntes hele skoleaspektet var lidt for kopieret. Der syntes jeg den her var mere original og hele aspektet med gude-idolisering var ret spændende og hvordan det påvirkede den verden hun har skabt i den her serie. Den her serie er måske også bare mere voksen og derfor jeg kunne lide den en smule bedre.🙂

  3. Jeg er i gang med den sidste bog af serien, og synes den er tung, men den er stadig god. Desværre ikke på samme niveau som De sorte troldmænd og Magikerens lærling, men stadig god.
    Også lige en obs. Der er oversat de to første bøger på dansk. Den sidste bog er ikke oversat og bliver det heller ikke🙂

    1. Wauw, jeg var sikker på de havde udgivet alle tre, fordi jeg så der var seks bøger. Øv hvor surt! Jeg er virkelig spændt på Priestess of the White, jeg er begyndt at høre blandede ting, og nu er jeg faktisk rigtig nysgerrig😛

Skriv et svar

