Giveaway: Ravnenes Hvisken

(reklame)
It’s giveaway tiiiiime! Forlaget Carlsen sendte mig Ravnenes Hvisken til anmeldelse, og det er simpelthen den bedste bog jeg har læst siden jeg opdagede Hunger Games. Er du vimmer bimmer hvor er den god! Heldigvis for jer, så sendte de et ekstra eksemplar, som jeg kunne lave en giveaway på. So here it is!

20160529_100304

Såeh, hvordan deltager man i den her giveaway? Det er såmænd meget nemt – i skal bare kommentere herunder og fortælle mig en lille sjov historie fra jeres liv der omhandler bøger. For eksempel kan jeg fortælle, at jeg stiftede bekendtskab med Harry Potter da jeg var 12. Min mor gav den til mig og sagde den var fantastisk, men efter halvandet kapitel var jeg ved at kede mig ihjel. Men mor havde lovet mig en 50’er hvis jeg læste den færdig, så hvad gør snu Sus? Hun bladrer da bare 100 sider ind og starter der – og så blev jeg besat, og Harry Potter-æraen startede. Efter at have læst bogen færdig bladrede jeg tilbage og læste det jeg manglede. jeg synes stadig de første tre kapitler er rimelig kedelige.

Det praktiske: Giveawayen kører indtil 14/6 klokken 20, hvorefter jeg trækker en vinder. Husk at skrive jeres email, så jeg kan komme i kontakt med jer. 

23 meninger om “Giveaway: Ravnenes Hvisken

  1. Julia

    Da jeg læste skammerens datter første gang, blev jeg helt ærgerlig da den var slut at jeg fik lyst til at læse den igen, og det gjorde jeg så.

  2. Laura Mogensen

    En af mine yndlingsserier er Sagaen om Isfolket, den er på 47 bøger og helt fantastisk. Det har taget mig en del år og opsnuse dem alle og derved har det også taget ret lang tid at læse dem. Så jeg var ret trist da jeg nåede til den sidste. Så i stedet for at læse bogen – og dermed serien – færdig, så har jeg gemt det sidste kapitel til en anden gang. Om jeg på et tidspunkt læser det ved jeg ikke, men indtil videre er jeg glad for ikke at være helt færdig😉

    Lauramogensen@live.dk

  3. annafiee

    Da Harry Potter og Fønixorderen kom ud på dansk. Der stod jeg parat nede ved posthuset og ventede på at de åbnede. Skyndte mig hjem og de næste 3-4 dage sad jeg med næsen i den skønne bog som ligner noget der er løgn i dag🙂

  4. Camilla Andersen

    Da jeg var på ferie med hele min svigerfamilie havde jeg fået alt for få bøger med. Så jeg endte med at måtte låne min svigerfars krimi, som jeg fandt ud af, at jeg havde læst i forvejen.

  5. Det er jo svært, ikke?😛 Hmm…

    Den første gang jeg læste en bog færdig i ét hug, var faktisk en dag, jeg var blevet sendt på værelset, fordi jeg ikke var sød. Hovsa.😛 Hvilken bog det var, kan jeg ikke længere huske, men stolt var jeg. Jeg var vel nok en 8 år eller sådan..

  6. Da jeg var barn og boede i Brøndby Strand, kom jeg virkelig ofte på biblioteket. Jeg ejede stort set ingen bøger, så biblioteket var mit andet hjem. Det var her jeg virkelig blev glad for at læse. Jeg kom der så tit, at bibliotekaren i børneafdelingen efterhånden kendte mig. Vi sagde hej når jeg kom, og jeg fortsatte mod reolerne, og hun gik i gang med at finde bøger til mig. Hun vidste hvad jeg kunne lide. Jeg kom altid derfor med en god stak bøger, en blanding af hvad jeg selv fandt, og hvad hun fandt til mig.

    En anden historie er fra mit gamle skolebibliotek. Jeg fik lov til at låne den første Harry Potter bog med hjem i sommerferien – vi måtte normalt ikke låne bøger med hjem i sommerferien, men jeg måtte godt, fordi skolebibliotekaren kendte mig så godt😛 Men ikke nok med det, han kom også med nummer 2 og 3, fordi han vidste at jeg læste så hurtigt, og sagtens kunne nå at læse dem inden skolen startede igen🙂

  7. mairi.e.smith@gmail.com

    Jeg var helt tosset med at læse allerede som barn, og jeg blev tit taget i at ligge med en lommelygte under dynen til langt ud på natten og læse🙂 Især Harry Potter bøgerne gjorde sig skyldige i denne unode, de var bare SÅ svære at lægge fra sig, især første gang jeg læste dem😀 Da jeg nåede sidste kapitel i Harry Potter og flammernes pokal, og der var laaaaang udsigt til Harry Potter og Fønixordenen udkom, vendte jeg simpelthen bare bogen om, da jeg nåede sidste side, og startede direkte forfra i lommelygtens skær under dynen😀

  8. Asta Marie Skovdal

    Jeg snakke med min lærer om frilæsninger og siger jeg gang vil læse skammens datter men hun siger at jeg ikke er god nok til at læse den (jeg har problemer med at stave) så jeg siger det er ok. Når jeg så kommer hjem fra skole siger jeg det til min mor kommer hun næste dag hjem med skammens datter til mig og siger at min lærer ikke skal bestemmer om jeg kan læse den eller ej. Der går en uge også er jeg færdig med bogen den var helt vild god

  9. Emel

    Da min søster foreslå at jeg skulle læse denne her bog, der hedder Caldera, syntes jeg at de første 50 sider var dødkedelig, men så begyndte det at blive spændende. Jeg kunne ikke lægge bogen fra mig, og læste den samme dag som jeg begyndte på den og jeg læste også de 2 andre bøger på 2 dag. Og min søster var ikke engang færdig med sin bog i 1-etteren.

    emel.s.mustafova@gmail.com

  10. Da den femte Harry Potter bog udkom på dansk, stod jeg forrest i køen hos den lokale Bog og Idé ved midnat og blev interviewet til avisen – jeg gad godt at jeg stadig blev lige så excited over bogudgivelser, som dengang, det var nu helt specielt🙂

    karinalindxd@hotmail.com

  11. Da den 5. Harry Potter bog udkom, læste min mor og jeg den på samme tid. Jeg læste da jeg gik i seng, og så gik hun ind og hentede den på mit værelse, når jeg sov. Men en aften kunne jeg slet ikke lægge dem fra mig, og kom derfor til at læse til langt over min sengetid.. Da min mor kom ind for at hente bogen, opdagede hun det selvfølgelig, og jeg fik lidt skæld ud :p

  12. Nanna Bing

    Jeg har et helt specielt forhold til Hobitten, fordi mig og min søster fik den læst som go´nathistorie da vi var små. Det er mange år siden og får den blev så kendt, mit ynglings sted er der hvor troldende diskuttere hvordan de skal spise Bilbo, fordi jeg syntes det var ret uhyggeligt men stadig lidt sjovt.😉 Den dag i dag er det selvfølgelig min ynglings bog, og nok den mest læste på reolen.

  13. Beauty into words

    Jeg havde altid hadet at læse, jeg læste heller aldrig de bøger vi skulle læse i skolen. Men siden en veninde nærmest tvang mig til at læse Twilight i folkeskolen, har jeg været den største læsehest, og jeg elsker det!🙂 Tak for god læseinspiration her på bloggen🙂

  14. Åh-ha, det er jo svært! Jeg har jo også læst til langt ud på natten, både da jeg var barn og nu som voksen. Jeg har slæbt, jeg ved ikke hvor mange bøger hjem fra biblioteket. Den gang havde de indkøbskurve ligesom i supermarkedet – og jeg kunne da snildt fylde sådan en ved et enkelt besøg (og fragte dem hjem på cykel!!)😉 Nu som voksen, hvor jeg ellers mener, jeg har et ganske godt overblik over min bogreol, er det faktisk alligevel lykkedes mig at købe en bog, som jeg allerede havde stående. Flot!

  15. Nej hvor sjovt – jeg har netop lovet min søn Marius 100 kr hvis han læser Harry Potter ! Håber han bliver fanget ! Min interesse i fantasy kom første da mine elever fik overtalt mig til at læse Twilight – jeg tog de første 2 bøger med i bilen til Italien og var færdig med den første inden vi nåede Østrig – jeg fik min svigermor til at tage de to sidste med ned til mig og så var jeg hooked!!!🙂

  16. Anna Hansen

    Jeg har altid elsket Astrid Lindgren, fordi jeg fik læst alle historierne op som barn. Min favorit var – og er stadig – Børnene fra Bulderby, og jeg ønskede flere gange, at jeg var Lisa, fordi de havde det så sjovt. Til dags dato har jeg dog stadig ikke læst Brødrene Løvehjerte, fordi jeg synes, den er for sørgelig, og jeg tvivler på, at det nogensinde sker.

  17. Kathrine N.

    Da jeg var yngre, plejede jeg at læse den allersidste side i hver bog, inden at jeg startede på den. Jeg aner ikke, hvorfor jeg synes, at det var en god idé.
    neonkatieneon(a)gmail.com

  18. Hanne

    Da min søn første gang skulle en tur i bogbussen, fik jeg selv en bog med hjem, og har siden været græbet af læsning🙂

  19. En god veninde sagde engang til mig at jeg bare måtte læse Hunger games, og da jeg tilfældigt en dag så at første bog var på tilbud i kvickly tog jeg den med hjem, jeg blev helt grebet af den på de første sider allerede så den første var læst allerede dagen efter og da jeg ikke kunne vente,skyndte jeg mig ned og købte den næste, da der var gået 3 dage var alle 3 købt og læst😀 fantatisk serie!

  20. Alberte Nørregaard Egeager

    Jeg begyndte at læse serien Den sorte ravn forbandelse. Jeg var allerede grebet af universet fra første side og var færdig med hele serien efter få dage. Da jeg blev færdig stod jeg tilbage med en tom følelse af hvordan serien dog kunne være færdig. Jeg var helt sønderknust over det og der ikke lige bare var en bog mere sådan jeg kunne forsætte med at læse om universet og hvordan det gik med personerne. Jeg tror at næsten ville ønske dengang at jeg bare kunne hoppe ind i universet og bo der.😉
    Jeg har det stadig på samme måde når jeg læser bogen idag, selvom jeg nu har læst den uendeligt mange gange🙂

  21. Trine Rasmussen

    Jeg er ordblind og begyndt faktisk kun at læse, da jeg ikke ville være den langsommeste i klassen, men siden hen blevet helt besat af at læse bøger da jeg elsker de universer man dykker ned i.

Skriv et svar

