Anmeldelse: Elverskud #2: Søsterpagt

• Serie: Elverskud #2
  • Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
  • Antal Sider: 272
  • ISBN: 9788771054996
  • Læst: 11/5 til 12/5

Min søsters liv afhænger af, at jeg lærer det her.
“Jeg ved ikke, hvor Benjamin er,” siger jeg til far. Mit blik kravler ind i hans sind, og langsomt bliver hans øjne slørede. Jeg kan mærke hans fornuft, der protesterer, fordi han ved, jeg lyver. “Jeg ved ikke, hvor Benjamin er,” gentager jeg og tvinger mig længere ind. Jeg føler, jeg rammer en hinde, men jeg presser mig igennem, og fars modstand bliver svagere og svagere, til den helt forsvinder, og jeg har vundet. Denne evne giver mig en kæmpe magt, der så let kan misbruges, så let kan ødelægge …

Politiet efterforsker Benjamins forsvinden, og der går rygter om mord. Mens Rosa falder mere og mere fra hinanden af skyldfølelse og sorg, er både hun og Birke nødt til at lære mere om elverblikket, hvis de skal undgå at blive afsløret. Elverblikket kan nemlig andet og mere end at lokke mænd til. Det kan manipulere folks tanker og minder. Men det er svært at lære, vanskeligt at mestre og altid ekstremt farligt at bruge …

“Søsterpagt” er andet bind i triologien “Elverskud”.

Den her trilogi er simpelthen bare skide god! Bog to i en trilogi har det tit med at være fyld, men det var den her overhovedet ikke. Den var lige så spændende som forgængeren, og der sker en hel masse, inklusiv nogle rimelig vilde plottwists.

Ligesom med første bog, så er den virkelig spændende. Sproget er stadig let og ligetil at læse, og dertil er bogen ikke så lang, men det mærker man ikke rigtig – der er så mange mysterier, mærkelige hændelser og mystiske ting at man hele tiden sidder på kanten af sofaen og liiige skal læse et kapitel mere. Det er ikke fordi historien eller plottet er vildt kompliceret, og jeg havde da også gættet en del af sammenhængen på forhånd, men det er skrevet sådan at der hele tiden er flere muligheder, at det ikke er helt åbenlyst hvad der foregår, og det pirrer altså min nysgerrighed helt vildt!

Jeg er stadig vild med Birke somhovedprson. Hun er virkelig skøn og nem at relatere til, og efter det der skete i forrige bog kan man også godt mærke at hun er mærket af sine oplevelser. Hun er mere alvorlig, mere voksen, og mere ansvarlig, og det kunne ejgg odt lide. Ikke fordi hun nogensinde har været en komplet uansvarlig teenage dramaqueen (Det har Rosa til gengæld), men det er rart at mærke at det der er sket påvirker hende. Rosa er også en helt anden person efter det der skete i sidste bog – både på en god og en dårlig måde. Rosa er så anderledes end Birke, men hun bringer så meget dynamik ind i historien.

Jeg føler stadig intet som helst for Malte og Birkes forhold, og det er derfor bogen ikke får den sidste stjerne. Jeg kan ikke lide Malte overhovedet, og det blev kun værre i den her bog, hvor han opfører sig som en forelsket hundehvalp. Bvadr. Jeg er ikke overbevist om at Birke føler noget for ham, for jeg kan ikke mærke nogen som helst forbindelse mellem dem.

Jeg er til gengæld stadig hooked på universet. Der afsløres stille og roligt mere og mere om elverne og deres måde at leve på, og det var jeg vild med! Jeg er slet ikke færdig med elverne, jeg synes det er vildt fascinerende, og jeg håber på endnu mere i den sidste bog.

SØSTERPAGT er en virkelig god 2’er i trilogien. Spændingen fra bog et fortsætter og når nye højder, elverne og myterne er fantastiske, og Birke er en skøn hovedperson. Efter at have læst bog to er jeg stadig ikke helt sikker på hvordan det hele skal ende, og det er en fed følelse. Mere elvere tak!