Nyt på Reolen #103: Anmeldereksemplarer all over

Det er væltet ind med bøger den sidste uge, og der er stadig et par stykker på vej. Jeg er selvfølgelig glad som et lille barn juleaften, og hver gang der kommer en bogpakke er der lykke i mit hjerte. What can I do, jeg kan virkelig godt lide bøger. Nogle af bøgerne har jeg læst (og der er måske også anmeldelse af dem på bloggen når det her indlæg bliver udgivet).

20160428_163908

Her er hele stakken samlet. Der er alt muligt imellem, YA contemporary, NA contemporary, vampyr, paranormal romance. En god blandet stak af alle de ting jeg godt kan lide.

20160428_170142

Fra forlaget Tellerup kom der fire bøger, deriblandt de to her. Det er begge to contemporary, og jeg har hørt STALKER skulle være lidt thriller-agtig, så det glæder jeg mig til. Er Du Okay, Marie? handler om mobning, et emne som jeg synes er virkelig vigtigt at få ud i bogform. Jeg har selv været mobbeoffer da jeg var yngre, og jeg følte mig noget så alene med det. Det er så vigtigt, at der fortælles historier om det, så man ikke føler sig helt fortabt når man selv står i det. Begge bøger udkommer efter planen i 21. juni i år.

20160428_170257

De sendte mig også GENFØDT, som er bog et i Shadow Falls After Dark-serien. Serien er en prequel-serie til Shadow Falls-serien, så det skal man lige være OBS på, for man bliver spoilet til Shadow Falls-serien hvis man læser After Dark-serien først. Men har man ikke lige mod på at give sig i kast med de fem bøger i den oprindelige serie, så kan man sagtens give sig i kast med den her uden at have læst den foregående serie.

Så er der Uskyldigt Blod, som er bog et i House of Comarré-serien. Den lyder som en standard vampyrhistorie, men det er den overhovedet ikke. Den kan egentlig bedst beskrives som True Blood møder Black Dagger Brotherhood i en dystopisk fremtid.

Begge bøger er udkommet, og er at finde på Tellerups hjemmeside. Der btw. fri fragt, hvis man køber direkte hos dem – fragt på bøger koster ellers altid spidsen af en jetjager synes jeg. Der er faktisk udkommet alle tre bøger i House of Comarré-serien, så man behøver ikke vente på den næste bog.

20160428_170354

Fra forlaget Flamingo, der hører under Gyldendal, kom der første bog i Off Campus-serien AFTALT SPIL, som er NA contemporary romance. NA er kort for New Adult, og er sådan mellemtingen mellem YA og adult. Det betyder egentlig bare, at det er en kærlighedshistorie med lidt mere sex i.

SOM STJERNERNE STÅR er fra forlaget Lovebooks, som hører under Lindhardt og Ringhof. Det er også en NA kærlighedshistorie, og jeg har allerede læst og anmeldt den. Den var SÅ god! Det er også første bog i en serie, Losing it, og bog to kommer til efteråret.

Begge bøger er udkommet.

20160428_170534

Fra Harper Collins Nordic kom der RIVALERNE, som er bog et i Beautiful Idols-trilogien. Det er en slags YA-Thriller med Hollywood glitz og glamour. What’s not to like? Den er i øvrigt virkelig god og meget addictive – og svær at lægge fra sig. Bogen udkommer 10/5, samme dag som den udkommer på engelsk i USA og UK. Kudos til Harper Collins for, at vi ikke skal vente 6+ måneder på en dansk oversættelse.

Fra forfatter Mathilde Gram kom der ARVENS HÆVN, som er en fantasy indholdende lyse engle, mørke engle,  pegasusser og magi. Det er en enkeltstående bog og ikke en del af en serie. Bogen udkommer 2/5 2016.

Skriv et svar

