Anmeldelse: Dominic-Trilogien #3: Englens Død

• Serie: Dominic-trilogien #3
  • Forfatter: Pernille Vørs
  • Antal Sider: 362
  • Forlag: mellemgaard
  • ISBN: 9788771900095
  • Læst:  11/4 til 14/4

Alt er vendt op og ned i Catharinas liv, efter hun er blevet introduceret for Ian Dominics verden. Til trods for de voldsomme ting, som han har udsat hende for, har han stadig en plads i hendes hjerte. Da han erklærer sin kærlighed til hende, sætter hun ham ubevidst på en prøve, men i virkeligheden er det hende selv, der igen bliver udfordret, da hun finder ud af Ians livslange hemmelighed. Den hemmelighed, der til dels er skyld i hans mørke side. Catharina kan ikke lade hemmeligheden ligge og begynder derfor at grave dybere i Ians fortid – uden hans viden. Men en fortid kan være hemmeligholdt af så mange årsager. Det er ikke kun Ian, der har interesse i at holde sandheden skjult, andre med mere dystre intentioner ser også gerne at fortiden forbliver fortid.

Anmeldereksemplar fra forfatter Pernille Vørs og forlaget mellemgaard.

W.A.U.W. hvor var den god! Det var en helt fantastisk slutning på trilogien, på ingen måde kliche eller træls, men bare helt rigtig. Jeg havde mine bekymringer angående hvem truslen var (mere om det senere), men det betød ingenting. Jeg blev totalt hooked, ligesom jeg var med de foregående bøger.

Indrømmet, den femte stjerne røg på at jeg vidste hvem the bad guy var. Jeg var kort i tvivl, men ellers var jeg sikker – og jeg fik ret. Jeg ville lidt ønske jeg var blevet overrasket, at det var en helt anden som man slet ikke havde mistænkt. Men det gjorde faktisk ikke noget, for omstændighederne omkring the bad guy og det han gør var virkelig spændende og der var nogle virkelig vilde twists. Og jeg mener virkelig vilde! Så selvom jeg vidste hvem der var og var sikker i min sag, så var bogen nervepirrende spændende. Det udviklede sig hele tiden på måder jeg slet ikke havde forudset, og jeg elskede det!

Ligesom med de tidligere bøger, så blev jeg simpelthen så hooked på forholdet mellem Cat og Ian. De er fyr og flamme sammen, og med de to bliver det aldrig kedeligt og trivielt. Og mærkeligt nok, så endte jeg faktisk med at holde af Ian. Det er nok det meste fantastiske ved den her bog, at forfatteren formår at få mig til at gå fra at hade ham til at sympatisere med ham. Det er dæleme sjældent jeg sympatiserer med dominerende mænd der opfører sig som røvhuller. Men i den her bog blev Ian menneskelig, og det var en fantastisk oplevelse.

Jeg synes også Cat er helt fantastisk i den her bog. Cat underligger sig Ians dominans på nogen områder, men hun giver bestemt ikke bare efter. Hun giver ham kamp til stregen, og det er en fornøjelse at se. Det er egentlig lidt et fucked op forhold hende og Ian har, for de kæmper hele tiden om magten, men det fungerer bare så godt for dem.

Jeg har allerede nævnt det, men historien er simpelthen så spændende! Jeg havde da en idé om hvad der skulle ske, baseret på bogens titel og det der skete i de tidligere bøger. Men jeg blev flere gange virkelig overrasket, og jeg elskede de twists der var undervejs. Jeg følte hele bogen var enormt intens, også selvom jeg følte jeg vidste hvem, hvad og hvorfor.

Summasumarum, så var det her en virkelig god afslutning på trilogien. Selve slutningen var helt fantastisk, en perfekt blanding af glæde og sorg. Egentlig er jeg næsten ked af at det er slut, men på den anden side var det så god en slutning, at jeg føler mig at ease om man så må sige.