Nyt på Reolen #102: Genbrugsguld til en femmer (EN FEMMER!)

Det er virkelig sjældent jeg finder noget godt i genbrugsbutikkerne. Mest fordi at jeg jo læser fantasy, science fiction og ungdomsbøger, og den slags er der bare ikke ret meget af. Og er det på dansk, så er det næsten altid noget jeg har i forvejen. Som regel går jeg tomhændet derfra, men en gang imellem er jeg heldig. Som i torsdags, da jeg var forbi kræftens bekæmpelses genbrugsbutik i Horsens.

Her fandt jeg otte bøger i Anite Blake Vampire Hunter-serien af Laurell K. Hamilton til fem kroner per styk. FEM KRONER! Så er det godt nok rimelig slidte mass market paperbacks (med undtagelse af en enkelt), med verdens grimmeste covers. Men helt ærligt, til fem kroner? How could I not?

2016-04-07 12.25.13

Som i kan se har nogle af dem set bedre dage, men det er OK med mig. Sådan ville de alligevel have set ud efter en gennemlæsning eller to af mig, for jeg knækker ryggen på mine paperbacks hvis jeg synes det er for bøvlet at kæmpe for at holde dem åbne mens jeg læser.

Jeg har i forvejen bog et i serien, som jeg har læst. Jeg var ikke specielt blow away af den, men jeg har ikke rigtig kunnet slippe tanken om serien. Den er vildt populær i Urban Fantasy-kredse, så jeg vil egentlig gerne læse lidt videre og se om jeg kan lide den. Uheldigvis kan man jo aldrig være så heldig at finde præcis de næste bøger i serien eller dem man mangler, og de otte her inkluderer:

  • Bog 5: Bloody Bones
  • Bog 6: The Killing Dance
  • Bog 8: Blue Moon
  • Bog 9: Obsidian Butterfly
  • Bog 10: Narcissus in Chains
  • Bog 11: Cerulean Sins
  • Bog 12: Incubus Dreams
  • Bog 13: Micah

I det mindste er de nogenlunde i rækkefølge. Serien har pt. 25 bøger og er stadig ikke afsluttet, så der er en del at komme igennem. Det vil sige, at jeg mangler bog 2,3,4 og 7 for at have de første 13, og det kan jeg godt leve med. Serien er så populær, at jeg sikkert kan finde dem til OK billige penge på abebooks. Eller låne dem på biblioteket. I hvert fald kunne jeg ikke lade 8 bøger til 40 kr ialt stå, og ender jeg så med at opgive serien fordi den ikke er mig, jamen så går det nok også.

2016-04-07 12.25.50

Coveret til bog fem er egentlig helt OK, og det er også den udgave jeg har bog et i. Men de to andre? Urgh. Det er så grimme mass market covers at det er helt forfærdeligt. Heldigvis er ryggen noget pænere at se på, bukket eller ej.

2016-04-07 12.26.26

Coveret til Cerulean Sins er okay, og de andre to er godt nok også frygtelige.

2016-04-07 12.26.53

Og de sidste to. Også frygtelige covers.

Men hey, fem kroner per styk. Jeg kan leve med bukkede rygge og grimme covers.

4 meninger om “Nyt på Reolen #102: Genbrugsguld til en femmer (EN FEMMER!)

Skriv et svar

