Cover Release: The Worlwalker Trilogy #3: Witch’s Pyre

Den her trilogi har været igennem et par cover changes undervejs, og selvom jeg generelt er modstander af cover changes, så er de seneste cover simpelthen fantastiske. Det er nogle af de flotteste covers jeg nogensinde har set, så for en gangs skyld synes jeg faktisk, at en cover change var det rigtige at gøre (Sagde jeg virkelig det?). Jeg har så ikke læst nogen af bøgerne, så jeg har ingen idé om, hvorvidt de nye covers passer til serien indhold eller ej. Men de er pæne, så helt skidt kan det jo ikke være. Coveret nedenfor er coveret til bog tre. Indtil videre er der ikke blevet frigivet mere end det ene cover, men jeg tænker den kommer i en udgave der passer til UK coverne.

23008469

Og pænt er det jo. Fantastisk flot, farverne og designet er lige mig, og jeg elsker hvordan selve motivet og titlen ligesom spiller sammen. Jeg er totalt en sucker for den slags coverdesigns – de er sådan på højde med pige-i-pæn-kjole, som jeg jo også synes er et hit.

Men lad os kigge lidt på den coverchange-rejse, som bøgerne har været igennem. Nedenfor ser i coverne til den første bog i trilogien, Trial by Fire. Det første i rækken er det oprindelige amerikanske cover så vidt jeg har forstået, og nummer to skulle være det britiske. Det amerikanske er jo faktisk ganske pænt, men det britiske? Urgh. Jeg ville aldrig købe den bog hvis jeg så den i en boghandel.

Cover nummer tre er så det nye britiske cover, og det synes jeg til gengæld er fedt! Jeg er vild med, at man har brugt en catch-phrase (hedder det ikke det? ) som titel, og så har titlen med småt. Jeg bliver toalt intriguet når jeg læser hvad der står på forsiden. Hekse brænder? How so? Og hvorfor? Og hvad? I must know! Det sidste cover i rækken er så det nyeste cover, og det er det cover der passer til det der er kommet til bog tre. Årh altså, mit coverhjerte smelter så pænt er det. I want it. I need it.

 

01010101

Hvis vi så bevæger os videre til bog to, så har briterne beholdt stilen fra deres cover change med en catch-phrase med stor skrift.  Jeg synes det fungerer skide godt! Og amerikanerne har så holdt fast i de flotte og farverige versioner. SÅ PÆNT.

25394030

Til sidst sætter vi lige alle tre nye covers op ved siden af hinanden. Jeg ville egentlig gerne have lavet et for de britiske også, men det cover er ikke blevet frigivet endnu, så det venter vi lige med. Men de amerikanske er i hvert fald så åndssvagt pæne sammen at jeg må have dem.

54687616

Og til dem der er interesserede, bagsidetekst fra bog et:

23310784

The exhilaratingly seductive new series from the author of the bestselling Starcrossed series

Love burns. Worlds collide. Magic reigns.

This world is trying to kill Lily Proctor. Her life-threatening allergies keep her from enjoying many of the experiences that other teenagers take for granted…which is why she is determined to enjoy her first (and perhaps only) high-school party. But Lily’s life never goes according to plan, and after a humiliating incident in front of half her graduating class Lily wishes she could just disappear.

Suddenly Lily is in a different Salem – one overrun with horrifying creatures and ruled by powerful women called Crucibles. Strongest and cruellest of all the Crucibles is Lillian . . . Lily’s identical other self in this alternate universe. This new version of her world is terrifyingly sensual, and Lily is soon overwhelmed by new experiences.

Lily realizes that what makes her weak at home is exactly what makes her extraordinary in New Salem. It also puts her life in danger. Thrown into a world she doesn’t understand, Lily is torn between responsibilities she can’t hope to shoulder alone, and a love she never expected.

But how can Lily be the saviour of this world when she is literally her own worst enemy?

 

Skriv et svar

