Cover Release: The Gold Seer Trilogy #2: Like a River Glorious

Jeg har ikke læst første bog i den her trilogi, men for ikke så længe siden afsluttede jeg Girl of Fire and Thorns-trilogien af samme forfatter, som jeg elskede! Det er en ny favorit-trilogi for mig, og det er nok til, at jeg bliver nødt til at læse alt hvad Rae Carson udgiver – på et eller andet tidspunkt i hvert fald.

18054071

Jeg kan faktisk meget bedre lide coveret til bog to end coveret til den første bog. Jeg kan o vældig godt lide blå covers, så det har muligvis lidt med det at gøre. Men jeg synes også bare det her cover er så meget mere lyst, levende og indbydende end det til første bog. Denne her ser spændende ud, hvor coveret til første bog bare var frygtelig mørkt. Til gengæld synes jeg titlerne til den her serie er virkelig dårlige  meget overdramatiske og grandiøse på en irriterende måde, og skrifttypen hjælper ikke på det. Men altså, det er Rae Carson, og serien foregår i Gold Rush-perioden i USA.

glorious

Kan i se hvad jeg mener når man stiller coverne op ved siden af hinanden? Den første er bare så frygtelig mørk, at man ikke rigtig kan se så meget andet end titlen. Jo, det er da pænt med guld til skrifttypen, selvom jeg ikke er fan af skrifttypen selv. Men bog to er bare så meget mere levende og spændende at se på.

17564519

Gold is in my blood, in my breath, even in the flecks in my eyes.

Lee Westfall has a strong, loving family. She has a home she loves and a loyal steed. She has a best friend—who might want to be something more.

She also has a secret.

Lee can sense gold in the world around her. Veins deep in the earth. Small nuggets in a stream. Even gold dust caught underneath a fingernail. She has kept her family safe and able to buy provisions, even through the harshest winters. But what would someone do to control a girl with that kind of power? A person might murder for it.

When everything Lee holds dear is ripped away, she flees west to California—where gold has just been discovered. Perhaps this will be the one place a magical girl can be herself. If she survives the journey.

The acclaimed Rae Carson begins a sweeping new trilogy set in Gold Rush-era America, about a young woman with a powerful and dangerous gift.

Skriv et svar

