Nyt På Reolen #100: En bogpakke fra Alvilda og en preorder

Torsdag fik jeg en mail fra forlaget Alvilda. De havde sendt en pakke med fire bøger i min retning, deriblandt en af mine mest ventede udgivelser i 2016. Pakken kom allerede Lørdag, og så kom der også en preorder fra bookdepository, som jeg glæder mig afsindigt til at læse.

20160228_131403

Ilttyv #2: Under Sløret er en af mine mest ventede udgivelser i 2016. Bog et slog benene væk under mig, og jeg har ventet og ventet på efterfølgeren med længsel i mit hjerte. Og nu står den her på min hylde! SO EXCITED! Vi starter lige med at kigge lidt nærmere på Firstlife:

20160228_131530

Firstlife er første bog i en  serie. Indtil videre er der to bøger i serien hvis man tjekker goodreads, men det ender jo nok med at blive en trilogi. Coveret er helt fantastisk flot, et af de fineste covers jeg har set, og det er virkelig en lækker bog at stå med i hånden. Dustjacket’en er mat med en lidt ru overflade. Den er virkelig sjov at røre ved, det er lidt som at køre hånden over fint sand. I like it!

20160228_131428

Tilbage til bøgerne fra Alvilda. Ilttyv #2 er jo som sagt en bog, jeg har virkelig har ventet på. Jeg har tit tænkt på den, for clifhangeren i første bog var simpelthen frygtelig – på den gode måde altså. Jeg kan nok godt løfte sløret for, at Under Sløret bliver den første bog af dem her jeg læser. Jeg kan ikke vente længere! (Og jeg har muligvis allerede læst den når det her indlæg kommer på bloggen)

De sendte mig også Midnatspigen, som er første bog i serien Fjer og Flammer. Jeg har før kigget på den på engelsk, og den lyder virkelig spændende og anderledes! Jeg tror det er en slags Urban Fantasy/Paranormal-serie, men vi får se. Flot er den i hvert fald, og den er i Alvildas sædvanlige fantastiske hardcover-udgave. Lækkert, tykt papir, stor størrelse, fantastisk cover.

20160228_131452

De sendte mig også første bog i den danske oversættelse af Grisha-trilogien. Jeg læste første bog helt tilbage i 2012 da den udkom på engelsk, og jeg elskede den! Det er en af mine all time favoritter, og jeg er virkelig glad for, at den nu oversættes til dansk. Det er virkelig fantastisk fantasy. Min anmeldelse af bog et kan du læse her. Jeg må indrømme, at jeg ikke er super vild med det danske cover, det er lidt for gråt og lidt for udramatisk synes jeg. Men hey, jeg ved jo at indholdet er fantastisk, så det kan jeg godt se bort fra.

Til sidst er der også en vildt flot hardcoverudgave af 3. bog i Vandflammens Saga. Bog et var god, og bog to var endnu bedre, så nu glæder jeg mig egentlig lidt til at læse bog tre. Den er også noget længere end de første to, så jeg forudser at der skal ske en hel masse.

 

6 meninger om “Nyt På Reolen #100: En bogpakke fra Alvilda og en preorder

    1. Ja, de har virkelig fat i noget af det rigtige der synes jeg. Jeg kan rigtig godt lide, at papiret er lidt tykkere og formatet lidt større. Det kan godt være de er tunge, men de er virkelig rare at læse i og forbandet pæne at se på❤

  1. Åh, jeg har virkelig danset omkring ‘Firstlife’, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg tror på, at den er noget for mig…

    ‘Grisha’ har jeg til gengæld også fået ind ad døren og glæder jeg sindssygt meget til at give mig i kast med den!😀

    1. Grisha er SÅÅÅÅÅ god!😀 Firstlife kan jeg jo af gode grunde ikke rigtig tale om endnu eftersom jeg ikke har læst den, men åh jeg håber den er god! Alle de andre preorders jeg har lavet i år har ikke rigtig levet op til forventningerne. Meh.

  2. Smukke bøger! Elsker bare når et forlag, som Alvilda gør noget ud af deres hardbacks. Jeg har selv fået Ilttyv #2 og Grisha og jeg glæder mig til at læse dem😀

Skriv et svar

