Nyt På Reolen #98: Julegaver, Anmeldereksemplarer og lidt købt

Nu er det jo egentlig længe siden det var jul, men jeg har ikke fået vist de par bøger jeg fik i julegave. Der er også dumpet et par anmeldereksemplarer ind ad døren, og så har jeg også selv købt et par bøger.

20160119_163350

Jeg fik Projekt Engel til anmeldelse af forfatteren, Freja Duerlund Eggertsen og forlaget mellemgaard. Den handler om en engel, som bliver sendt til jorden, og det lyder jo meget spændende. Coveret synes jeg ikke er super fantastisk, men derfor kan bogen jo godt være god. Af en veninde fik jeg The Girl With All The Gifts. Hun havde læst den og synes den var god, men ikke en hun havde lyst til at genlæse. Den skulle omhandle zombier på en eller anden måde, så vi må se.

20160119_163412

Jeg fik to bøger i julegave. Af en eller anden årsag mener familien, at jeg har bøger nok (de ved tydeligvis ikke hvad de snakker om – man kan jo ikke have for mange bøger), men min veninde Alana giver altid bøger i julegave. Af hende fik jeg bog 2 i Tamora Pierce’s fantasyserie De Udødelige, samt The Crown of Embers af Rae Carson, som er bog to i Fire and Thorns-trilogien. Jeg har allerede læst den, og den var fantastisk! Faktisk så fantastisk, at jeg blev nødt til at købe 3. og sidste bog.

20160120_132051

Som sagt måtte jeg bare have The Bitter Kingdom, som er 3. bog i trilogien. Jeg har ikke læst den endnu, for jeg gemmer den lidt til jeg har nogle dage, hvor jeg bare kan lukke mig inde og læse en masse. Truthwitch af Susan Dennard forudbestilte jeg, det er en af mine mest ventede udgivelser i år. Jeg måtte købe den via abebooks, for jeg VILLE have det amerikanske cover og ikke det engelske. Det er bare så pænt!

20160119_163441

Og så blev jeg kontaktet af forfatter Eva Egeskjold, som ville høre om jeg ville anmelde hendes fantasyserie Næslandet. Jeg havde hørt om den, men ikke læst den, så det sgade jeg ja til. Coverne er virkelig fine, især coveret til første bog. Så vidt jeg har forstået er der en 4. bog i serien på vej, men den er endnu ikke udkommet. Jeg glæder mig ret meget til at læse dem, for jeg fik fornemmelsen af at der var en masse magiske, overnaturlige væsner, myter og andre spændende ting involveret. Og coveret til bog et minder mig så meget om Skyrim, haha!

Skriv et svar

