Anmeldelse: Dominic-trilogien #1: Spillet om Sirenen

• Serie: Dominic-trilogien #1
  • Forfatter: Pernille Vørs
  • Antal sider: 490
  • Forlag: mellemgaard
  • ISBN: 9788793204522
  • Læst: 6/1 til 10/1

I de sidste par år har Fifty Shades of Grey-feberen raset, og interessen for erotiske romaner er stor som aldrig før. Derfor er det også på tide, at Danmark får sin helt egen E L James. Hun hedder Pernille Vørs, og med Spillet om sirenen indleder hun sin Dominic-trilogi, der fortæller historien om det lidenskabelige, men farlige forhold mellem den dæmoniske Ian Dominic og den eventyrlystne Catharina Julie Hansen.

Catharina Julie Hansen er et smukt rodehoved af en rødtop på 24 år, som netop har fået nyt arbejde på en jetset-restaurant. Her møder hun Ian Dominic, en lidt ældre, mystisk mangemillionær, der tillige er en yderst eftertragtet ungkarl.

Catharina indlader sig i stadig højere grad med denne manipulerende, dæmoniske drømmemand. Først som en art selskabsdame, senere som Ians mellemleder på restauranten og ikke mindst som hans elskerinde. De to hvirvles ind i et accelererende, eksperimenterende seksuelt spil, der hurtigt kommer til at fylde deres liv. Trods deres modsætninger kommer de tættere på hinanden og nærmer sig noget, der til forveksling kunne minde om ægte kærlighed. Dog bærer de begge rundt på en familietragedie, der truer med at knuse deres forhold. Kan lidenskaben overleve, eller må de erkende, at deres forhold er dødsdømt?

Spillet om sirenen er første bind i Dominic-trilogien.

Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget mellemgaard og forfatter Pernille Vørs.

Jeg havde det meget ambivalent med SPILLET OM SIRENEN. Jeg kommer aldrig til at finde dominerende og respektløse mænd attraktive, og faktisk synes jeg Ian var virkelig, virkelig rædselsfuld. Men alligevel kunne jeg ikke slippe bogen. Det der spil der blev skabt mellem Cat og Ian var simpelthen nervepirrende og fængende ad helvede til, så uanset hvad jeg måtte mene om Ian, så måtte jeg bare læse videre.

Ian Dominic er et røvhul. Der er ingen pæn måde at sige det på, og selvom det bliver forsøgt pakket ind i han-har-en-grim-fortid-så-det-er-synd-for-ham, så er det ikke synd for ham. Der er ikke noget at føle medlidenhed med, for han har selv valgt at behandle andre mennesker sådan som han gør. Jeg fandt ikke Ian attraktiv overhovedet, og jeg kan tælle mindst fem tilfælde i løbet af bogen, hvor han decideret begår overgreb mod Cat. Hans undskyldning for det er, at han “kan mærke hendes krop siger ja”. Ej men hvor sygt er det ikke?

Nej, det var bestemt ikke Ian der gjorde, at bogen var så svær at slippe. Ikke direkte i hvert fald. Bogens titel er faktisk helt perfekt, for det var spillet mellem Ian og Cat der gjorde, at jeg var hooked. Jeg hadede Ian, og håbede sådan Cat ville sige nej og stå imod – og det gjorde hun faktisk temmelig meget! Jeg elskede at hun var så skarp i munden, og det var hysterisk morsomt at se røvhullet Ian blive sat ordentligt på plads. Mwahahaha, så kan han lære det! Der bliver simpelthen bygget så meget spænding op mellem de to, at jeg knugede om bogen og læste og læste til der ikke var mere bog tilbage. For dælen, hvor var det spændende!

Egentlig var jeg også ret fascineret af Cat. Jeg kunne rigtig godt lide hende, og jeg synes det blev forklaret rigtig godt, hvorfor hun egentlig har de følelser hun har om en mand som Ian. Jeg forstår det jo ikke, men Cat hjalp mig til at forstå det. Jeg var fascineret af, hvordan hun kunne føle sådan for en mand, der hele tiden overtrådte hendes grænser, pissede på hendes følelser og gjorde som det passede ham.

Og så hjalp det også på det, at bogen virkelig er skrevet godt. Jeg bemærkede et par kommafejl og stavefejl, men sproget var brugt på en måde, så man følte sig nede på jorden sammen med Cat. JDet gav rigtig meget til indlevelsen at jeg følte jeg var inde i Cats hoved, at jeg følte hvad hun følte.

Summasumarum: fire stjerner for spændingen. 0 stjerner for dominerende sexkrænker. Jeg var hooked på den spædning der var mellem Cat og Ian, men jeg var ikke hooked på Ian selv. Faktisk synes jeg han burde spærres inde. Men uanset hvor meget jeg afskyede ham, så kunne jeg alligevel ikke slippe bogen, for den var virkelig spændende!

2 meninger om “Anmeldelse: Dominic-trilogien #1: Spillet om Sirenen