Anmeldelse: Fite and Thorns #2: The Crown of Embers

10816908 (1)pink 5 stjerner



  • Titel: The Crown of Embers
  • Serie: Fire and Thorns #2
  • Forfatter: Rae Carson
  • Antal Sider: 410
  • Udgivelse: 2012
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Green Willow Books
  • ISBN: 978-0-06-202653-8
  • Læst:  25/12 til 26/12

She does not know what awaits her at the enemy’s gate.

Elisa is a hero.

She led her people to victory over a terrifying, sorcerous army. Her place as the country’s ruler should be secure. But it isn’t.

Her enemies come at her like ghosts in a dream, from foreign realms and even from within her own court. And her destiny as the chosen one has not yet been fulfilled.

To conquer the power she bears, once and for all, Elisa must follow a trial of long-forgotten—and forbidden—clues, from the deep, hidden catacombs of her own city to the treacherous seas. With her go a one-eyed spy, a traitor, and the man whom—despite everything—she is falling in love with.

If she’s lucky, she will return from this journey. But there will be a cost.


For dælen hvor kan jeg godt lide Elisa! Hun er bare SÅ fierce og samtidig overhovedet ikke noget perfekt superwoman. Bog et var god – obviously, siden jeg gav den fem stjerner – men bog to er faktisk endnu bedre. Hold nu bøtte hvor var den fantastisk!

Efter hændelserne i første bog strammes nettet nu om Elisa. Invierno rykker tættere på, og det bliver også hurtigt klart, at der er nogen der er ude efter Elisa. Der er politiske konspirationer under opsejling, og der stræbes både efter Elisas liv og position som rigets hersker. Der er mere magi, mere politik og mere korruption, og jeg elskede det! Hele den er følelse af, at man ikke ved hvem Elisa kan stole på, og den langsomme opbygning af mysteriet om, hvem det egentlig er der er ude efter hende, er simpelthen bare sindssygt spændende! Da jeg gik i gang med bogen havde jeg en idé om, hvor historien gik henad, men på mange måder blev jeg virkelig overrasket på den allerbedste måde. Plottwists er der nok af i hvert fald, og bogen var umulig for mig at lægge fra mig.

Elisa er godt på vej til at blive en af mine favorithovedpersoner nogensinde, på linie med Katniss, Hermione og Sookie Stackhouse. Jeg elsker, at hun er så nem at relatere til! Hun er stærk, hun er klog og hun er handlekraftig, men hun vakler også ind imellem. Hun bliver usikker, bliver i tvivl, overvejer sine muligheder, fejler og er på ingen måde perfekt. Men netop derfor bliver hun – for mig – perfekt! Jeg elsker hendes måde at tænke på, hendes “stemme” om man så må sige, for det er hende der fortæller historien i jeg-fortæller. Jeg synes simpelthen hun er awesome!

Og så er der virkelig hot, steamy romance i den her bog! For pokker hvor var det nervepirrende, spændende og helt vildt hot! Jeg havde ikke set det komme i forrige bog, det var en total overraskelse, og jeg elskede det! Fyren er intet mindre end fantastisk, og at følge ham og Elisa langsomt opdage hinanden og forelskelsen, det var så fedt!

Og slutningen var fantastisk spændende. Jeg glæder mig helt afsindigt til sidste bog, for slutningen på den her ligger op til en fantastisk og episk slutning på trilogien. Det her er helt klart på vej til at blive en af mine yndlingsserier, og jeg er så forbandet spændt på sidste bog!

 

Skriv et svar

