Året der gik 2015: bøger, hus og alt muligt andet

2015 var et lidt turbulent år for mig. Kæresten og jeg flyttede i hus, og gik i gang med et kæmpe renoveringsprojekt, som vi btw stadig ikke er færdige med. Jeg havde en dårlig praktikoplevelse i efteråret, jeg arbejde en masse på hotellet, og min bedstefar døde. Så 2015 har været presset, noget jeg også har kunnet mærke på læsningen. Jeg har ikke fået læst så meget, og tit kunne jeg ikke rigtig koncentrere mig om det når jeg så endelig havde tid.

Men samtidig har jeg aldrig været gladere eller følt mig mere lykkelig end jeg har i 2015, så helt galt er det nu altså ikke. Det er fantastisk at være husejer, det er skønt at have noget der er 100% sit eget, hvor man kan få det præcis som man vil have det. Jeg føler mig hjemme her, også selvom underetagen stadig ligner en byggeplads.

Og apropos renovering, så sidder du helt sikkert og tænker: jamen, burde i ikke snart være færdige? Og det har du ret i – vi skulle have været færdige for længe siden. Men når man laver 90% af arbejdet selv, så holder tidsplaner nok bare ikke må vi konstatere. Det går støt og roligt fremad. Vi har fået lagt jordvarmen, lagt gulvvarme og støbt gulvet, og for en måneds tid siden blev jordvarmenalægget sat til. Kæmpe milepæl! Og midt i december blev køkkenet leveret og monteret. Også en kæmpe milepæl! Det er mest tømrerarbejde dere r tilbage, altså nye lofter, isolering, forskalling, den slags ting. Og så malerarbejde, såsom spartling og maling af vægge og lofter. Så vi skal nok blive færdige en gang i løbet af 2016, så jeg kan få mit bibliotek😛

Jeg fik læst 89 bøger i år. Goodreads siger godt nok 94, men den har ikke helt styr på det der med genlæsning. Min egen optælling siger 89 bøger + et ukendt antal lydbøger. Lydbøger er mest genlytninger af bøger jeg allerede har læst, for eksempel True Blood, Spektrum og Hunger Games.

Nu er 89 bøger jo egentlig meget, men jeg plejer at læse over 100, så for mig er det altså mindre end jeg plejer. Til gengæld har jeg læst nogle virkelig gode bøger, og taget i betragtning hvor meget jeg har haft at lave, så er 89 bøger rigtig mange synes jeg. Der kommer nogle indlæg senere om de bedste og værste bøger jeg læste i 2015, så stay tuned!

2 meninger om “Året der gik 2015: bøger, hus og alt muligt andet

Skriv et svar

