Anmeldelse: Black Dagger Legacy #1: Blood Kiss

24903031 (1)

pink 3 stjerner


  • Titel: Blood Kiss
  • Serie: Black Dagger Legacy #1
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal Sider: 397
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Penguin
  • ISBN: 978-0-451-47532-9
  • Læst: 4/12 til 10/12

The legacy of the Black Dagger Brotherhood continues in a spin-off series from the #1 New York Times bestselling author…

Paradise, blooded daughter of the king’s First Advisor, is ready to break free from the restrictive life of an aristocratic female. Her strategy? Join the Black Dagger Brotherhood’s training center program and learn to fight for herself, think for herself…be herself. It’s a good plan, until everything goes wrong. The schooling is unfathomably difficult, the other recruits feel more like enemies than allies, and it’s very clear that the Brother in charge, Butch O’Neal, a.k.a. the Dhestroyer, is having serious problems in his own life.

And that’s before she falls in love with a fellow classmate. Craeg, a common civilian, is nothing her father would ever want for her, but everything she could ask for in a male. As an act of violence threatens to tear apart the entire program, and the erotic pull between them grows irresistible, Paradise is tested in ways she never anticipated—and left wondering whether she’s strong enough to claim her own power…on the field, and off.


 

Black Dagger Legacy er en spinoff-serie til Black Dagger Brotherhood, en af mine absolutte yndlingsserier. Så derfor var jeg selvfølgelig lykkelig, da J. R. Ward annoncerede en spinoff-serie, der ville fokusere på nye rekrutter og nogle af de gode gamle medlemmer af Broderskabet. Butch, V, Rhage, Wrath, Zsadist, alle de gode gamle.

Men jeg må nok indrømme, at jeg var lidt skuffet. Jo, bogen var da god, men jeg connectede slet ikke med hverken Paradise eller Craeg. Bogen er nærmest delt op i to handlingsspor, der kører samtidig. Det ene omhandler Butch og Marissa og deres problemer, og den anden omhandler Paradise, Craeg og deres tiltrækning og oplevelser som nye rekrutter der kæmper om en plads i Broderskabet.

Og helt ærligt, så var jeg bare meget mere investeret i Butch og Marissa end jeg var i Paradise og Craeg. Butch og Marissa kender jeg jo, og selvom jeg ikke var helt solgt på Marissa dengang hende og Butch havde deres bog, så var hun fantastisk i den her. Det er meget tydeligt, at der er løbet meget vand under broen siden dengang, og det var vildt fedt! Det samme gælder i øvrigt for Butch, og de to sammen er hotte. De problemer de har virker realistiske, og passer til deres personlighed. Det var spændende og dramatisk at følge, og det mordmysterie der også kastes ind kombineret med Butchs fortid var virkelig spændende!

Men Paradise og Craeg – nej. Jeg kunne ikke lide nogen af dem. Paradise virkede frygtelig svar og meget hellig. Nej, vold er ikke i orden, der må være andre løsninger, og hævn er ikke OK. Øh undskyld, men du forsøger at blive medlem af Broderskabet? Hallo? Hun er så perfekt, at det bare bliver træls. Craeg derimod er bare en nar. Jeg følte ikke den mindste snert af tiltrækning til ham, jeg synes bare han var en idiot. Han er led uden egentlig at have en grund, han er fordømmende, og jeg kunne ganske enkelt ikke lide ham. Og deres romance? Meh. Den følte jeg så heller ikke det vilde for.

Derudover synes jeg også, at Broderskabets “optagelsesprøve” var virkelig mærkelig. Jeg synes ikke det de blev udsat for rigtig gav mening, det virkede komisk og dumt.

Bogen lander på 3 stjerner, fordi Butch og Marissa er awesome. Butch og Marissa deler bogen cirka 50/50 med Paradise og Craeg, og Butch og Marissa vejer meget op for den manglende forbindelse jeg følte med Paradise og Craeg. Jeg skal selvfølgelig læse den næste bog i serien – det er stadig Black dagger Brotherhood, det er stadog hot, spændende og nervepirrende, og måske bonder jeg bedre med hovedpersonerne i næste bog.

 

2 meninger om “Anmeldelse: Black Dagger Legacy #1: Blood Kiss

  1. victoria

    Hej🙂
    Ville høre om der var nogle speciale steder hvor du købte dine engelsk bøger? Skal nemlig selv i gang med at læse noget mere engelsk:)
    Mvh Victoria

Skriv et svar

