Nyt på Reolen #96: Preorders og anmeldereksemplarer

Jeg har simpelthen fået så mange bøger ind ad døren her på sidste, så nu er det på tide at få dem vist frem. Jeg har et par preorders og en kæmpe stak anmeldereksemplarer.

2015-11-20 10.08.20

So many pretty books❤ Det er primært Tellerup der har sendt anmeldereksemplarer ud, men der er også bøger fra Høst og Søn samt forlaget mellemgaard. Og så er der to engelske bøger, som er preorders fra Book Depository.

2015-11-20 10.09.07

Blandt Tellerup-bøgerne var disse tre. Sort Is er en enkeltstående bog, som ikke er en del af en serie. Det er Becca Fitzpatrick der har skrevet den, og hun er også forfatter til Hush Hush-serien, som jeg var ret glad for. Så vidt jeg har forstået er det en slasg contemporary thriller med mystiske elementer, og det lyder jo meget godt.

Skæbens Kald er bog to i Dæmonherskerens Arving-trilogien. Jeg var jo ikke helt oppe og ringe over bog et, men den der cliffhanger der, den var godt nok vild! Jeg er meget spændt på at se, hvor historien bevæger sig hen i bog to.

Kelley er en genudgivelse, bogen udkom vist tilbage i 2010, men nu har Tellerup genudgivet bog et med et cover, der matcher bog to og tre, som ikke før har været udgivet. Bogen handler om feer, og er vistnok baseret på Shakespeare’s En Skærsommernats Drøm. Den har stået på min TBR læææænge, tror den var blandt de første bøger jeg tilføjede til min goodreads-tbr dengang jeg blev medlem.

2015-11-20 10.09.39

Fra Tellerup kom der også Papirguderne, som er bog et i Blæk-trilogien. Den foregår i Japan, og skulle være noget overnaturligt Paranormal-halløj. Jeg har længe virkelig gerne villet læse den, jeg er ret draget af. at den foregår i Japan. Bog to er lige på trapperne, og udkommer til December.

Der kom også bog et i Legenderne om Drizzt-serien, Mørkets Rige, som er en del af fantasyuniverset Forgotten Realms. Jeg tror ikke, jeg har læst noget Forgotten realms før, men den her handler om sortelvere, og det er nok til at jeg er interesseret. Min foretrukne karakter da jeg var aktiv liverollespiller var en sortelver, haha😛

Derudover kom der også Geminiderne, bog to i Spektrum-serien af Nanna Foss. Den behøver ikke så meget introduktion, hvis du ikke har læst bog et, så tag og gør det – den var en af de bedste bøger jeg læste sidste år, og jeg har glædet mig længe til at denne udkom.

2015-11-20 10.11.06

Fra Tellerup kom der også Dragons of Autumn Twilight, som er en genudgivelse af de første to bøger i Dragonlance: Krøniker-serien. Jeg har faktisk læst dem for meget lang tid siden, men jeg kan ikke huske noget som helst. Da jeg var 12-13 år tærskede jeg mig igennem så meget af Dragonlance-serien som mit bibliotek havde, men jeg har ingen idé om hvad de handler om, udover at det er fantasy. Der er jo også liiige nogle år siden at jeg var 12, ahem. Det skal blive spændende at stifte bekendtskab med serien igen.

Fra forlaget Høst og Søn kom der to bøger. Den første er bog to i Skrifterne fra Safirhavet, Alexias Fortælling. Det er efterfølgeren til Cirinos Fortælling, som jeg læste sidste år og elskede. den var også på listen over 2014’s bedste bøger, så jeg er virkelig spændt på om toeren er lige så god. Det er fantasy sat i en slags middelalderligt univers med romersk og middelhavs-inspiration.

De sendte mig også bog to i Endgame-serien, Himmelnøglen. Serien minder lidt om Hunger Games møder science-fiction-apokalypse i nutiden. Voldelig, spændende og nervepirrende. Jeg har faktisk allerede læst Himmelnøglen, og den var virkelig god!

2015-11-20 10.11.45

Til sidst er der bog to i Dominic-trilogien, som er en erotisk trilogi i stil med Fifty Shades of Grey. Jeg kan godt lide lidt sexy times i mine bøger ind imellem – hey, Black Dagger Brotherhood er jo en af mine yndlingsserier – og denne har fået virkelig rosende ord med på vejen. Magtens Pris er jo så bog to, men bog et er på vej til mig i posten. Den er fra forlaget mellemgaard og forfatter Pernille Vørs.

Så er der to bøger på engelsk, begge preorders fra Book Depository. Den første er Winter af Marissa Meyer, som er 4. og sidste bog i The Lunar Chronicles. Hold nu op, det er en tyk bog! 800+ sider. Af lidt samme årsag venter jeg lidt med at læse den, selvom jeg har ventet længe på slutningen. Jeg kan bare mærke, at det er sådan en bog jeg bare gerne vil kunne fordybe mig i og læse mere eller mindre ud i et, og det har jeg bare ikke tid til lige nu. Den gemmer jeg til juleferien.

Til sidst er der The White Rose, som er efterfølgeren til The Jewel. The Jewel var også en af de bedste bøger jeg læste sidste år, og jeg glædede mig så meget til at læse bog to. Jeg har faktisk også læst den, og selvom den ikke var helt på niveau med bog et, så var den alligevel vildt god!

8 meninger om “Nyt på Reolen #96: Preorders og anmeldereksemplarer

  1. Det var en ordentlig stak med dejlige bøger:) Jeg synes egentlig også at den første bog i Endgame-trilogien var rigtig god, men nu da den nye udkom kunne jeg intet huske af handlingen fra den første, ikke et pip, så jeg har besluttet ikke at fortsætte med den serie.

    1. Jeg vil så også sige, at jeg at nok ikke havde været helt så vild med den, hvis jeg ikke kunne huske bog 1. Der bliver ikke lavet en hel masse opsummering, og så tror jeg at jeg ville have tabt tråden.

  2. Dejligt med nye bøger! Jeg vidste ikke, at Drizzt-bøgerne nu udgives på dansk. Jeg er i gang med at læse dem på engelsk – købte de seks første for et par år siden – og jeg blev ret overrasket – positivt – over dem. Den første er lidt karikeret, men de efterfølgende er bedre.

    Og tak for advarslen mht Winter! Håber på at læse den i december, så jeg kan se, at jeg skal sætte lidt mere tid af til den end først planlagt😀

    Mvh.
    Den lille Bogblog

      1. Jeg tjekkede lige Goodreads… hold nu fast… der er indtil videre 28! :-O

        Jeg tror, jeg i første omgang holder mig til de første seks – de skulle være de bedste🙂

        Mvh.
        Den lille Bogblog

Skriv et svar

