Anmeldelse: The Lone City #2: The White Rose

24585267

pink 4 stjerner

  • Titel: The White Rose
  • Serie: The Lone City #2
  • Forfatter: Amy Ewing
  • Antal Sider: 320
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: HarperTeen
  • ISBN: 9780062235817
  • Læst: 11/11 til 14/11

Bagsideteksten indeholder spoilers fra 1. bog!

Violet is on the run. After the Duchess of the Lake catches Violet with Ash, the hired companion at the Palace of the Lake, Violet has no choice but to escape the Jewel or face certain death. So along with Ash and her best friend, Raven, Violet runs away from her unbearable life of servitude.

But no one said leaving the Jewel would be easy. As they make their way through the circles of the Lone City, Regimentals track their every move, and the trio barely manages to make it out unscathed and into the safe haven they were promised—a mysterious house in the Farm.

But there’s a rebellion brewing, and Violet has found herself in the middle of it. Alongside a new ally, Violet discovers her Auguries are much more powerful than she ever imagined. But is she strong enough to rise up against the Jewel and everything she has ever known?

The White Rose is a raw, captivating sequel to The Jewel that fans won’t be able to put down until the final shocking moments.


Den her anmeldelse er lidt svær at skrive uden at spoile, men nu prøver jeg alligevel.

Bogen kan deles op i to dele, hvoraf den første del på omkring 150 sider foregår over ganske kort tid. Det er ikke nødvendigvis dårligt, faktisk så var bogen virkelig spændende. Denne del var meget actionpræget, og læsningen var nervepirrende og neglebidende spændende. Men den her del af bogen tilføjer ikke rigtig noget til det overall plot. Selvom jeg synes den første del var spændende, så følte jeg lidt den var fyld efter at have læst anden halvdel. Som om den bare var optakt til det virkelig vigtige plotrelaterede handling.

Og det er nok især fordi, at 2. halvdel af bogen har meget lidt action. Det er ikke fordi der ikke sker noget, men det er meget mere plotbaseret. Det er her vi virkelig lærer noget om Augurierne, magien, hvordan byen blev skabt og hvordan universet er blevet til det, det er. Der opbygges plot og konspireres, der dannes alliancer og der lægges planer. Der afsløres hemmeligheder og der er plottwists.

Jeg synes, at baggrundshistorien for universet er en anelse tynd. Jeg fornemmer, at der bygges mere på det i bog tre, for det er en af seriens store hemmeligheder. Den information man fik var nok for mig, men åh jeg vil gerne vide mere! Jeg kunne også rigtig godt lide de mange forskellige personligheder, og at man endelig får et blik ind i de frygtelige levevilkår, som de ydre ringes indbyggere lider under. Livet i The Smokes må være frygteligt! Især også Ash’s baggrundshistorie kommer frem i lyset, og det var lige dele frygteligt og fascinerende.

Overall, så var bogen virkelig spændende. Jeg fløj igennem den og nød hver side. Sproget og måden at fortælle på er meget fængende, og det var fedt at få noget mere plot og hemmeligheder til sidst i bogen. Jeg følte lidt at den første del var lidt for meget fyld, men derudover var bogen virkelig god, og virkelig spændende.

 

Skriv en kommentar