Cover Release: The Dark Artifices #1: Lady Midnight

Jeg må indrømme, at jeg har et lidt had/kærlighedsforhold til Cassandra Clare. Nogle af hendes bøger elsker jeg, mere specifikt de første tre i Mortal Instruments-serien, og så de tre bøger i The Infernal Devices-trilogien. Derefter synes jeg, det er gået lidt ned ad bakke, og efterhånden føler jeg lidt hun tærsker langhalm på det univers hun har skabt. Det føles lidt som om, at nu hvor det er blevet en succes, så vil hun helst blive i det univers, som fungerer. Universet er jo i sig selv ikke skidt, jeg er faktisk ret vild med skyggejæger-universet, så jeg er stadig ret interesseret i denne her.

Men lad os lige få styr på bøgerne og række følgen. Lady Midnight er bog et i en ny trilogi, som foregår fem år efter slutningen på The Mortal Instruments-serien. Bogen udkommer i 2016. Ud over de to trilogier Mortal Instruments og Infernal devices, så kommer der denne som hedder The Dark Artifices, en trilogi med titlen The Last Hours og en trilogi med titlen The Wicked Powers. Den kronologiske orden af serierne ser sådanher ud:

  1. The Infernal devices
  2. The Last Hours (1. bog udkommer 2017)
  3. The Mortal Instruments
  4. The Dark Artifices (1. bog udkommer 2016)

Derudover kommer der trilogien The Wicked Powers, men hvor den befinder sig i kronologen og hvornår den udkommer er der endnu ikke nogen detaljer omkring.

Med de her bøger er det virkelig vigtigt, at man læser dem i den rækkefølge de blev udgivet i. Så man skal ikke starte med prequel-trilogien The Infernal Devices, men læse dem efter hvornår de blev udgivet. Ellers ender man med at blive spoilet til de andre serier. For eksempel, så bliver man spoilet til slutningen på The Infernal Devices, hvis man læser bog 6 i The Mortal Instruments før man læser The Infernal Devices. Så man skal holde tungen lige i munden med det her univers.

Anyway, så lad os kigge på coveret til Lady Midnight:

13541054

Som cover er det jo faktisk rigtig fint. Det passer sammen med de nye covers til The Infernal devices og The Mortal Instruments, og det har en rigtig fin, eerie følelse over sig. Fantastiske farver og meget dramatisk effekt med lyset der kommer ned fra oven. Skrifttypen er jeg ikke så vild med, men ellers synes jeg det er et fint cover.

Selvom det er bog et i en trilogi, så vil jeg ikke poste bagsideteksten, for den spoiler slutningen på The Mortal Instruemnts-serien en lille smule. Men bogen kan findes på goodreads her, hvis man gerne vil tjekke bagsideteksten ud.

5 meninger om “Cover Release: The Dark Artifices #1: Lady Midnight

  1. Mette

    Wow, har hun virkelig udgivet så mange efterhånden? Jeg har det faktisk lidt som dig, med at jeg både elsker eller hader hendes bøger. Jeg har læst alle 3 i Infernal Devices og de første 2 i Mortal Instruments.. Jeg syntes at alt det med Clary, Jace og Simon var lidt irriterende, så den døde lidt for mig.. Og bog 3 i Infernal Devices var dum, hvorimod jeg ELSKEDE nr. 1 :p hmm..

    1. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af, om jeg har lyst til at læse flere skyggejæger-bøger:/ De sidste to Mortal Instruments var rimelig dårlige synes jeg .. Måske har jeg bare fået nok?

  2. Det er simpelthen så indviklet med hendes bøger, men alligevel også lidt spændende.
    Jeg elsker Clares bøger og selv om at jeg godt kan se, hvorfor folk mener hun har kørt den for langt ud, så kan jeg ikke få nok.😛

    Forsiden er jeg faktisk ret vild med, men jeg vil give dig ret i at skriften er forkert på en eller anden måde – men nåja, de vil vel have at det matcher…

Skriv et svar

