Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #13: The Shadows

24416955

pink 5 stjerner




  • Titel: The Shadows
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #13
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal Sider: 654
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5963-0
  • Læst: 12/10 til 17/10

Two brothers bound by more than blood fight to change a brutal destiny in the heart-wrenching new novel of the Black Dagger Brotherhood by Sunday Times bestselling author J. R. Ward.


Trez “Latimer” doesn’t really exist. And not just because the identity was created so that a Shadow could function in the underbelly of the human world. Sold by his parents to the Queen of the S’Hsibe as a child, Trez escaped the Territory and has been a pimp and an enforcer in Caldwell, NY for years- all the while on the run from a destiny of sexual servitude. He’s never had anyone he could totally rely on . . . except for his brother, iAm.

iAm’s sole goal has always been to keep his brother from self-destructing- and he knows he’s failed. It’s not until the Chosen Selena enters Trez’s life that the male begins to turn things around… but by then it’s too late. The pledge to mate the Queen’s daughter comes due and there is nowhere to run, nowhere to hide, and no negotiating.
Trapped between his heart and a fate he never volunteered for, Trez must decide whether to endanger himself and others- or forever leave behind the female he’s in love with. But then an unimaginable tragedy strikes and changes everything. Staring out over an emotional abyss, Trez must find a reason to go on or risk losing himself and his soul forever. And iAm, in the name of brotherly love, is faced with making the ultimate sacrifice . . .

 


 

WAUW hvor var den god! Man skulle tro, at en serie der tæller 13 bøger (and still going) ville falde af på den, efterhånden som serien skrider frem. Men det er bare slet ikke tilfældet med Black Dagger Brotherhood. THE SHADOWS var virkelig god, en rigtig pageturner som jeg slugte på ingen tid. Før jeg havde set mig om, havde jeg lige læst 100 sider, og jeg kedede mig aldrig.

Egentlig er det lidt sært, at jeg var så vild med den her bog. Jeg har aldrig været fan af de to Shadows, Trez og iAm, og jeg har egentlig mest syntes de var irriterende. Jeg varmede lidt op overfor dem i forrige bog, men det lå ikke lige i kortene, at deres bog ville rive benene væk under mig. Men alligevel skulle der kun ganske få Trez-kapitler til, før jeg var helt solgt på ham og hans forhold til Selena. Bogen fokuserer egentlig mest på Trez og Selena, men det er også iAms bog, så der er også romantik under opsejling for ham. Det fungerede rigtig fint, at de ikke fik hver deres bog men en fælles, for deres skæbner og den måde historien udvikler sig på sker ligesom parallelt med hinanden, så man kunne ikke have delt det op uden at der blev rod med tidslinjen.

Som altid med de her bøger er der rigtig mange synspunkter, og i den her bog er der for eksempel en del kapitler fra Rhage, der introduceres en ny karakter, og selvfølgelig Trez, iAm og deres piger. Der er også lidt fra Mary, og sikkert en håndfuld flere jeg har glemt undervejs. For denne her serie fungerer det rigtig godt, især fordi hver eneste synspunkt har en funktion for plottet. Der er aldrig kapitler der føles som fyld, og der er altid en mening med det, der sker.

Jeg elsker, at hver bog har en historie, men at denne historie også er en del af det overall plot. Nu er vi jo helt henne i bog 13, så efterhånden er der en hel del plotlinjer i aktion, men det bliver aldrig forvirrende eller for meget. Det overall plot udvikler sig hele tiden, og der er en gennemgående historie gennem hele serie, som denne bog også bygger videre på. Jeg elsker at det er så komplekst, at jeg hele tiden føler at der sker noget, også med det overall plot.

Bogen var virkelig spændende, med den helt rigtige kombination af romantik, sex, action og spænding. Jeg grinede, jeg bed negle, og jeg fældede endda en tåre til sidst. De sidste 150 sider var så følelsesladede, og det var simpelthen fantastisk. Jeg elskede Trez og Selena sammen, og selvom jeg ikke er vildt tiltrukket af Trez, så er han og Selena et fantastisk par. Jeg var til gengæld vild med Selena, hun er simpelthen så fantastisk! Modig og tillidsfuld, intelligent, venlig og virkelig nem at holde af. iAm er lidt i baggrunden, men hans forhold til X var helt fantastisk, og jeg følte meget mere med iAm end jeg havde troet jeg ville.

Så overall, så er THE SHADOWS endnu en forbandet god bog i serien. Jeg har på ingen måde fået nok af Black Dagger Brotherhood, faktisk er jeg totalt hooked på den serie. Der starter en spinoff-serie til december, så jeg har selvfølgelig lagt en preorder ind. Jeg kan ikke få nok af brødrene og seriens univers. I want more!

 

 

Skriv et svar

