Cover Release: Midnight, Texas #3: Night Shift

Charlaine Harris har skrevet en af mine absolut all time favoritserier – True Blood, eller som den egentlig hedder: Southern Vampire Mysteries. Jeg har også læst hendes Harper Connelly-serie, og de to første bøger i denne trilogi, som er hendes nyeste. Jeg kan ikke påstå at have læst alt hvad hun har udgivet, for damen skriver vildt mange bøger – men de står alle sammen på min TBR, for Charlaine Harris er virkelig god til at skrive mysterier, som regel tilsat en rigtig rar sydstatsstemning.

Der er forskellige covers til denne serie, alt efter om det er US eller UK-udgaven, og den jeg viser her er US-udgaven. Jeg synes, det er de fineste, og afspejler bogens handling og stemning rigtig godt.

25250449

Stemingen i bøgerne er sådan en anelse dyster sydstatsstemning, hvor mysterier hober sig op i den lille by Midnight, som er befolket af alle mulige og umulige skæve personager. Det er i Texas, det er en lille by, det er mysterie, og det synes jeg det her cover (og de foregående) gengiver rigtig godt. Coveret er jo ikke som sådan smukt, men det er spændende og interessant at kigge på, og giver mig lyst ti at læse bogen – og det er jo en god ting.

midnighttexas

Sammen ser serien også virkelig godt ud! Det er jo ikke fordi de matcher 100%, men så alligevel. Motiverne er i samme stil, tekst, forfatternavn og titel er med samme skrifttype, og på den måde kommer de til at se super godt ud, når de sættes op ved siden af hinanden.

Man skal lige være OBS på, at den her trilogi har karakterer fra nogle af hendes andre serier. Det gør for det meste ikke så meget, men man bliver spoilet til slutningen på Aurora Teagarden-serien. Jeg har ikke læst den, så jeg blev spoilet, men når jeg engang kommer til at læse Aurora Teagarden, så har jeg nok glemt det meste alligevel. Men lige en heads up, hvis man ikke vil spoiles.

18107951

From Charlaine Harris, the bestselling author who created Sookie Stackhouse and her world of Bon Temps, Louisiana, comes a darker locale – populated by more strangers than friends. But then, that’s how the locals prefer it…

Welcome to Midnight, Texas, a town with many boarded-up windows and few full-time inhabitants, located at the crossing of Witch Light Road and Davy Road. It’s a pretty standard dried-up western town.

There’s a pawnshop (someone lives in the basement and is seen only at night). There’s a diner (people who are just passing through tend not to linger). And there’s new resident Manfred Bernardo, who thinks he’s found the perfect place to work in private (and who has secrets of his own).

Stop at the one traffic light in town, and everything looks normal. Stay awhile, and learn the truth…

Skriv et svar

