Nyt på Reolen #93: Nidstangen Dronning af Ruiner

Hæh, synes selv jeg er ret sjovt med de her overskrifter, mwahaha. Bare ærgeligt hvis du synes det er vildt nederen og kliche, jeg har en fest når jeg skal finde på dem😛

Nå, men tilbage til jul sidste år. Jeg fik brætspillet Scrabble to gange, og den ene skulle jo så byttes. Den var købt i Arnold Busck, og sådan en har vi ikke her i Horsens. Så min mor fik til opgave at få den byttet til et par engelske bøger. Min mor er ikke sådan typen der kommer ind til byen så tit, så summasumarum gik der lige lidt tid – og bøgerne fik jeg her i weekenden. Jeg har også fået en enkelt bog til anmeldelse fra forlaget Alvilda.

2015-09-06 08.33.33

Først er der bogen fra Alvilda. Det er bog 1 i en ny middlegrade-serie, som lyder lidt som Heksejægeren-serien med det der med monstre og monsterjagt. Den ser god ud, lyder spændende, og der er super fine illustrationer i. Der kommer i alt ti bøger i serien.Den er på dansk, hvis du skulle være i tvivl.

De to andre er på engelsk, og det er begge to bog 3 i en trilogi. Eller, det troede jeg. The Queen of Zombie Hearts skulle have været den 3. og afsluttende bog i White Rabbit Chronicles-trilogien, men i mellemtiden er der annonceret en 4. bog, som udkommer senere på året. Jeg kan ikke lige gennemskue om det bliver en 4-bog-serie eller om denne 4. bog mere er en sequel. Vi får se, nu har jeg i hvert fald de første tre.

Den sidste bog er Ruins af Dan Wells, som er bog 3 i Partials-trilogien. Det er noget tid siden jeg læste bog 2, men jeg husker begge bøger som virkelig spændende post-apokalyptisk overlevelseshistorie. Er spændt på at se, hvordan det ender!

4 meninger om “Nyt på Reolen #93: Nidstangen Dronning af Ruiner

  1. Pax er en ret fin serie til målgruppen. Jeg læste den første, mens jeg stadig var boghandler og selvfølgelig var jeg “for gammel” til den sådan reelt set, men den var tydeligvis et rigtig godt bud på noget godt til sin målgruppe. Og det behøver man ikke have den rette alder for at kunne se.🙂

    1. Jeg synes den lød meget alá Heksejægeren, som jeg læste da jeg var 14 eller 15 og ELSKEDE, så jeg synes den var værd at kigge nærmere på. Har kigget lidt i den, og illustrationerne er jo super! Tænker (uden at have læst den) at det sikkert er sådan en bog, som kunne få både drenge og piger til at læse med.

    1. Ja! Savner i det hele taget et ordentlig engelsk udvalg i de lidt mindre byer😛 Men markedet er nok ikke stort nok til, at det kan løbe rundt. Men man har vel lov til at drømme ..

Skriv et svar

