Anmeldelse: Penryn & The End Of Days #3: End of Days

18500665

pink 3 stjerner




  • Titel: End of Days
  • Serie: Penryn & the End of Days #3
  • Forfatter: Susan Ee
  • Antal Sider: 435
  • Udgivelse: 2015
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Hodder & Stoughton
  • ISBN: 978-1-444-77855-7
  • Læst: 5/8 til 10/8

End of Days is the explosive conclusion to Susan Ee’s bestselling Penryn & the End of Days trilogy.

After a daring escape from the angels, Penryn and Raffe are on the run. They’re both desperate to find a doctor who can reverse the twisted changes inflicted by the angels on Raffe and Penryn’s sister. As they set off in search of answers, a startling revelation about Raffe’s past unleashes dark forces that threaten them all.

When the angels release an apocalyptic nightmare onto humans, both sides are set on a path toward war. As unlikely alliances form and strategies shift, who will emerge victorious? Forced to pick sides in the fight for control of the earthly realm, Raffe and Penryn must choose: Their own kind, or each other?


Jeg er ked af at sige, at END OF DAYS bare ikke var det brag af spænding, plottwists og awesomehed som jeg havde regnet med. Bogen var god, men der var bare så meget uudnyttet potentiale og så mange ting som var ret meh. Der var så til gengæld også en del awesome ting, så helt skidt var det jo ikke.

Først og fremmest havde jeg et problem med historien. 435 sider en ret mange, og der sker også rigtig mange ting. Det er ikke action og handling der mangler, bestemt ikke, og på den front keder man sig i hvert fald ikke. Der bare lige det, at det meste af det ikke rigtig gav så meget mening i forhold til det der skete i 1. og 2. bog. Det føltes meget random og tilfældigt, og det føltes ikke realistisk, at de her ting ville ske. Det føltes som om historien gik i en helt anden retning end den eller ville have gjort. Der er visse ting, som var super spændende! Blandt andet kigget ind i Helvede og De Faldne, og der var også nogle dommedags-profeti-monstre involveret, hvilket jeg synes var fedt!

Ligesom i de forrige bøger syntes jeg Penryn generelt var alle tiders! Hun er sjov, sarkastisk, hun har rygrad og er i det hele taget min type hovedperson. Penryn fortæller historien, og jeg kan rigtig godt lide hendes fortællestemme. Jeg synes dog hun ind imellem blev lidt for svag, lidt for uha-nej-buhu-i-må-ikke-slå-ihjel. Hallo, hvor er den fierce overlever hun ellers normaltvis er? Penryns mor er næsten et helt afsnit værd i sig selv, manner hvor er hun awesome! Skringenre skør selvfølgelig, men hun er virkelig en personlighed! I det hele taget synes jeg, at Penryn, Paige og deres mor fik rigtig god plads til deres personligheder i den her bog, og det er et plus. Dee og Dum syntes jeg godt om i de tidligere bøger,  men i denne blev de liiige en anelse for meget ind imellem. Men hey, overall var de stadig skide sjove!

Slutningen på trilogien var OK. Jeg var ikke skuffet, men det fungerede heller ikke helt til ug. Jeg synes godt der kunne have været mere plottwist, flere wooow-øjeblikke og i det hele taget lidt mere mere. Der var rigeligt med action, og prologen var god, men altså. Lidt mere umf og kapaw og WOW. Hele bogen igennem var jeg egentlig OK underholdt, slutningen var OK, og det var ikke fordi jeg kedede mig på noget tidspunkt. Det var en god bog, men den manglede det der episkhed, som forgængerne havde bygget op til.

Så altså, END OF DAYS var en god bog, men ikke mere end det. Ganske underholdende og godt med action, men den levede bare ikke helt op til det brag af en slutning jeg havde regnet med. Der var gode elementer og knap så gode, og smutturen til Helvede var virkelig spændende! Overall er det en ganske god afslutning på trilogien.

Skriv et svar

