Nyt På reolen #90 + Lånt på Biblioteket #8: Afslutning, fra loftet og til anmeldelse

Den sidste uges tid er der dumpet lidt bøger ind på mine hylder. En har jeg lånt på biblioteket, tre har jeg fået til anmeldelse og tre har jeg fået af min mor – dem fandt vi, da vi ryddede op på mine forældres loft i sidste uge.

2015-08-05 08.27.19

End of Days af Susan Ee er sidste og afsluttende bog i Penryn & The End of Days-trilogien. Jeg reserverede den på biblioteket for 100 år siden, og endelig er den kommet hjem til mig. Jeg forstår ikke helt, hvordan man kan være nummer 1 i kø til bog, og stadig vente 4 måneder, når der står på bibliotek.dk, at 5-6 biblioteker har bogen. I’m confused. Jeg glæder mig til at læse den, jeg elskede de første to, så please lad det være en god slutning! De to nederste bøger er Pelle Erobreren del I og II, i en udgivelse fra 1919, som har været i familien siden dengang. Jeg kommer nok aldrig til at læse dem, men det er så mærkeligt at stå med en bog som ens familie har haft så længe og som er så gammel. De er jo næsten 100 år!

2015-08-05 08.27.54

Insiania og Hypnosia er bog 2 og 3 i Cykose-trilogien, som Bookbooks har sendt til mig til anmeldelse. Jeg læste den første bog for nylig og elskede den, så jeg glæder mig til at læse de næste 2.

2015-08-05 08.28.21

Mørkets Søn er første bog i en ny fantasytrilogi udgivet af forlaget Ulven & uglen, som sendte mig et eksemplar til anmeldelse. Jeg har allerede læst den, og den er virkelig god! Coveret er også fantastisk, det er sådan et cover der drager mig ind og gør mig interesseret i at læse bogen. Kærlighed Ved Første Hik fandt vi også på mine forældres loft. Det er en gammel biblioteksbog udgået fra Randers Bibliotek i 1984, hvor min mor købte den. Jeg synes det var lidt sjovt, og Dennis Jürgensen er jo som regel et hit, så den ville jeg gerne have, siden den nu bare skulle smides ud.

2 meninger om “Nyt På reolen #90 + Lånt på Biblioteket #8: Afslutning, fra loftet og til anmeldelse