DNF: Twenty Boy Summer

5231173




  • Titel: Twenty Boy Summer
  • Serie: –
  • Forfatter: Sarah Ockler
  • Antal sider: 290
  • Udgivelse: 2009
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: Little Brown
  • ISBN: 9780316051590
  • Læst: DNF

“Don’t worry, Anna. I’ll tell her, okay? Just let me think about the best way to do it.”
“Okay.”
“Promise me? Promise you won’t say anything?”
“Don’t worry.” I laughed. “It’s our secret, right?”

According to Anna’s best friend, Frankie, twenty days in Zanzibar Bay is the perfect opportunity to have a summer fling, and if they meet one boy every day, there’s a pretty good chance Anna will find her first summer romance. Anna lightheartedly agrees to the game, but there’s something she hasn’t told Frankie–she’s already had her romance, and it was with Frankie’s older brother, Matt, just before his tragic death one year ago.

TWENTY BOY SUMMER explores what it truly means to love someone, what it means to grieve, and ultimately, how to make the most of every beautiful moment life has to offer.


Det er vist første gang, at jeg dropper en bog så tidligt. Normalt vil jeg egentlig helt læse bogen færdig, og det er sjældent jeg slet ikke læser den færdig. Men den her bog gjorde mig virkelig sur. For hver side jeg vendte blev jeg mere og mere gal i skralden, og til sidst gad jeg simpelthen ikke mere.

De første kapitler fortæller om hændelserne forud for Matts død. Og Matt vil ikke fortælle nogen om sit og Annas forhold. Matt er virkelig en klam type, det er tydeligvis meningen man skal finde ham charmerende, men han virkelig som en klam, creepy player der udnyttede Anna. Anna fandt sig bare i det, og selv da handlingen sådan rigtig begynder – hvilket er et år efter hans død – så er hun simpelthen bare træls. Rigtig meget en miss goody-two-shoes, som selv tror hun er tyk, fed og grim, og i øvrigt beklager sig over alting. hendes veninde Frankie var lige så rædselsfuld, hun var bare meget tydeligt en bad girl i stedet.

Og så er bogen bare deprimerende. Fred være med, at en bog omhandler triste emner, men det kan den godt gøre uden at man bliver så deprimeret at man har lyst til at hænge sig fra den nærmeste loftsbjælke. Urgh.

Jeg har faktisk ikke rigtig noget positivt at sige om den. Det var helt tydeligt ikke en bog for mig.

Skriv et svar

