Nyt På reolen #89 + Lånt På Biblioteket #7: Blandet

Jeg er egentlig lidt en sær snegl nogle gange. Altså, jeg har masser af bøger derhjemme, men alligevel får jeg en gang imellem vild trang til at gå på biblioteket og se hvad de har. Især efter at jeg er begyndt at bruge biblioteket igen. Det skete så igen i sidste uge, og jeg kom hjem med to bøger.

20150717_162550

Jeg er ikke specielt imponeret over Horsens Biblioteks udvalg af bøger på engelsk, men jeg faldt da over Nevermore af Kelly Creagh, som er første bog i en paranormal romance-type trilogi. Jeg fandt også Not a Drop To Drink af Mindy McGinnis, som jeg længe gerne har villet læse. Jeg elsker survival-historier.

Derudover skulle jeg bruge en bog i forbindelse med mit studie. Eller faktisk er det selvstudie, det er en bog der lærer dig at kode i kodesproget C. (det udtales “se”). C er helt klart det sprog jeg har mindst erfaring med og forstår mindst af – især pointers fatter jeg ikke. Nu skal jeg jo ud i praktik lige om lidt, og der hvor jeg skal hen koder man i C. Altså må jeg lige se at få frisket det lidt op, og Head First-serien har jeg fået anbefalet af mange som bøger der er gode til at lære fra sig. Bogen hedder simpelthen bare Head First C. Derudover købte jeg også Topstudent – Tips og Tricks til bedre karakterer, og det kan da godt være det er år og dag siden jeg gik i gymnasiet, men jeg er ikke helt tilfreds med mine karakterer i visse fag, så nu giver vi den et forsøg.

Om jeg når at få læst biblioteksbøgerne inden de skal afleveres ved jeg ikke. Mens alle andre er på ferie og dovner den i solen arbejder vi nemlig på renoveringen af vores hus😛 Vi er i gang med at lave gulvvarme, og det indebærer jo at bryde det gamle gulv op, grave ud, lægge leca og isolering og alt muligt andet, så den slags tager tid, især når man kun kan arbejde på det i ferier og weekender.

Skriv et svar

