Cover Release: The Illuminae Files #1: Illuminae

Det her er ikke ligefrem et nyt cover release, faktisk er det nogle måneder siden det blev frigivet. jeg vidste ikke helt om jeg skulle vise det, for jeg synes ikke det er et særlig godt cover. men serien er interessant, så nu gør jeg det alligevel. Bogen udkommer først til oktober, og er skrevet af to forfattere hvis bøger jeg stort set kun hører godt om. Amie Kaufman er medforfatter på Starbound-trilogien, og Jay Kristoff har skrevet Lotus War-trilogien. Jeg har ikke læst nogen af dem, men som forfattere bliver de altid rost til skyerne. The Illuminae Files er en science fiction serie, og det er i sig selv spændende, men bagsideteksten fangede mig virkelig! Vi starter lige med coveret:

23395680

Meh. Meh med meh og et drys af meh ovenpå. Farverne er virkelig frygtelige, og med den baggrund det ligner nærmest et nærbillede af døende organer i et træls lys. Der er absolut intet ved det her cover der tiltrækker mig, og hvis jeg bare faldt over den i baghandlen ville jeg gå forbi uden at gide læse bagsideteksten. Og det med, at coveret har fået en snert af “rapport” over sig med teksten og de hvide afsnit, det duer bare heller ikke for mig. Der er for lidt af det. Meh. Men bagsideteksten er som sagt meget fængende:

This morning, Kady thought breaking up with Ezra was the hardest thing she’d have to do.

This afternoon, her planet was invaded.

The year is 2575, and two rival megacorporations are at war over a planet that’s little more than an ice-covered speck at the edge of the universe. Too bad nobody thought to warn the people living on it. With enemy fire raining down on them, Kady and Ezra—who are barely even talking to each other—are forced to fight their way onto an evacuating fleet, with an enemy warship in hot pursuit.

But their problems are just getting started. A deadly plague has broken out and is mutating, with terrifying results; the fleet’s AI, which should be protecting them, may actually be their enemy; and nobody in charge will say what’s really going on. As Kady hacks into a tangled web of data to find the truth, it’s clear only one person can help her bring it all to light: the ex-boyfriend she swore she’d never speak to again.

Told through a fascinating dossier of hacked documents—including emails, schematics, military files, IMs, medical reports, interviews, and more—Illuminae is the first book in a heart-stopping, high-octane trilogy about lives interrupted, the price of truth, and the courage of everyday heroes.

Det kunne godt blive rigtig fedt, det her med at bogen er fortalt gennem dokumenter, interviews, emails og så videre. Det giver mig en vibe af X-files.

 

8 meninger om “Cover Release: The Illuminae Files #1: Illuminae

  1. Den lyder simpelthen så interessant! Desuden kan jeg faktisk ret godt lide coveret – men sådan er vi jo heldigvis alle forskellige. Jeg er f.eks. meget begejstret for både farven og den rapport-agtige tekst – for mig får det bare bogen til at virke endnu mere fed🙂

    1. Det ville også være lidt kedeligt hvis alle covers var blå med en pige i kjole på, haha😛 Jeg tror mest det er farven jeg har det lidt underligt med. I øvrigt lyder bogen jo god, så manglende covertiltrækning skal ikke standse mig😀

      1. Simone Hagemann

        Du har helt ret😛

        Men ja, hvis farven ikke tiltaler én, så kan jeg godt se, at det er svært at holde af. Farven er trods alt ret så dominerende😉

  2. Irene

    Ugh. Læste uddrag af den i buzzbooks. Skulle jeg ikke have gjort! Så forvirrende! Al den specielle opsætning var hulter til bulter, så jeg fattede seriøst hat! Og kunne slet ikke lide den. Alligevel vil jeg gerne læse den engang – i fysisk(!!!) format

Skriv et svar

