Lånt på Biblioteket #6: Falling Kingdoms

Nogle gange forvirrer biblioteket mig altså. Jeg bestilte den her bog i slutningen af maj, og da var der to biblioteker som havde den hjemme, altså hvor den ikke var udlånt. Alligevel gik der en hel måned, før jeg fik besked om, at jeg kunne hente den på biblioteket. Jeg tror ikke, jeg har bestilt en bestemt udgave – i hvert fald ikke med vilje, og så synes jeg altså lidt under en måned er læææænge, hvis bogen faktisk er hjemme. Findes der bøger, som bibliotekerne ikke låner til andre biblioteker?

Nå, men det er faktisk et lidt skidt tidspunkt den kom på, for jeg har en masse anmeldereksemplarer jeg gerne vil have læst – men hey, jeg har indtil 21/7 til at aflevere den, og nu hvor eksamen er overstået skal der læses en masse!

20150623_164606

Jeg elsker at læse i hardcovers, skriftstørrelsen er tit lige tilpas for mig, så jeg er glad for det var en hardcover-udgave der kom. Coveret er virkelig fint, hvis jeg synes om bogen skal jeg helt sikkert have fat i den til mine egne hylder!

5 meninger om “Lånt på Biblioteket #6: Falling Kingdoms

  1. Hmm, jeg tænker at en årsag til at du skulle vente så længe, kan være fordi nogen nåede at låne bogen, før biblioteket selv nåede at finde reserveringen for dig, eller fordi de ikke kunne finde bogen (hvilket faktisk sker overraskende ofte)

    Som jeg har forstået det, så er din bestilling gået igennem til dit nærmeste bibliotek (som ikke er dit “lokale” bibliotek) som har materialet hjemme, hvilket vil sige at bibliotek nr. 2 ikke leder efter bogen til dig, for de får ikke nogen besked fra bibliotek.dk om at du ønsker at låne den, fordi bibliotek nr. 1 har fået forespørgslen fra bibliotek.dk.
    Bibliotek nr. 1 kunne så have sendt bestillingen videre til bibliotek nr. 2, men det kan være at de bare har ventet til de fik bogen retur, eller også har de faktisk sendt bestillingen videre til bibliotek nr. 2, hvoraf den i mellemtiden er blevet udlånt hos dem og de også skal vente på at få bogen retur af låneren.

    Men det kan godt være at jeg er helt galt på den :p

    1. Altså, det lyder da sandsynligt i mine ører – det hele faktisk😛 Jeg aner ikke hvordan det fungerer bibliotekerne imellem, når lånere låner fra andre biblioteker end deres lokale, men jeg kunne sagtens forestille mig det var sådan det foregik😛

  2. Jeg har overvejet at købe serien flere gange, men jeg har både hørt meget forskellige meninger om den. Nogle der synes den er fantastisk og nogle der synes det er noget l…, Så jeg er meget spændt på at høre din mening.

    1. Jeg håber virkelig den er god! Jeg er rimelig hooked på plottet og idéen, så håber ikke det falder helt til jorden. Bliver også altid lidt ked af det, hvis en pæn bog ikke er god, haha😛

Skriv et svar

