Anmeldelse: Watersong #3: Tidal

tidal

pink 3 stjerner




  • Titel: Tidal
  • Serie: Watersong #3
  • Forfatter: Amanda Hocking
  • Antal sider: 342
  • Udgivelse: 2013
  • Sprog: Engelsk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Forlag: St. Martins
  • ISBN: 978-1-250-05657-3
  • Læst: 4/6 til 10/6

The magical world of Watersong is about to change forever. The answers Gemma and her friends have been searching for are finally revealed – but evil is closing in and time is running out….

Gemma and Harper Fisher are facing the fight of their lives. Gemma has been cursed with extraordinary powers that have a terrifying dark side, but she’s finally found what she needs – a way to break the curse and become human again. However, finding the means to do it will be her greatest challenge yet. And now Penn, Lexi, and Thea – the gorgeous but deadly creatures who cursed her – are determined to kill her before she has a chance. Making matters worse, Penn has her sights set on Daniel – the guy Harper loves – and Penn always gets what she wants.

As Gemma and Harper race to break the curse before it’s too late, they’re thrust deeper into a mythical world of immortal secrets. They must look into their enemies’ past to find the answers they need, even if it means being drawn deeper into their savagely beautiful world. But one of the girls is not what she seems…and Gemma finds an unlikely ally as she struggles to save herself. Will it be enough to break an ancient curse that no one has ever escaped from alive?


Wauw, den her bog var virkelig sløv i starten. De første 50 sider var en pine at komme igennem, men derefter blev det heldigvis bedre. Omkring side 150 vendte det fuldstændig, og jeg blev totalt opslugt.

TIDAL er bog 3 i Watersong-serien af Amanda Hocking, og jeg må indrømme, at jeg elsker den måde serien udvikler sig på. Seriens paranormale indspark er sirener – eller havfruer om man vil. Sirenerne kendes fra den græske mytologi, og der er intet som helst pænt eller glitrende over de her havfruer. Og det er der heller ikke over historien her. Den er dyster, uhyggelig og spændende. Der er blod, vold og bandeord, og Penn er et særdeles kompliceret men ondskabsfuldt kryb. Bogen handler egentlig om, at Gemma ikke har spor lyst til at være en sirene. Hun vil være menneskelig igen, men muligheden for at blive det er ikke bare sådan lige til. Det involverer græske guder, græsk mytologi og magi og en god portion mysterie.

Nå, men som sagt så var bogen virkelig kedelig i starten. Det blev langsomt bedre, og omkring 150 sider inde begyndte det at blive virkelig spændende. Problemet med den her serie er, at der støt er kommet flere fortællestemmer til, og når du har 4-5 personer som hver især skal fortælle deres bid af historien (som nogle gange foregår samtidig med andre personers historie), så går der virkelig lang tid før handlingen endelig kommer i gang og der begynder at ske noget.

Det vender heldigvis, og det begynder virkelig at blive spændende da Gemma får færten af, hvordan man kan slippe ud af livet som sirene. Hele universet bliver udvidet med en masse viden, bland andet bliver Minotaurer og kentaurer nævnt, og det synes jeg var spændende! Og jagten på en løsning på Gemmas problem var også virkelig spændende!

En god del af handlingen bygger også på de forskellige personers interaktion med hinanden. Penn er røvtræt af Gemma, Thea ved ikke helt hvad hun vil, Penn prøver at hugge Harpers kæreste og Harper vil gerne beskytte Gemma. Historien fortælles skiftevis af Gemma, Harper, Daniel, Penn og Thea, og jeg må indrømme at det meste spændende var Thea. Gennem Thea får vi nemlig indblik i, hvordan Penn endte med at blive som hun er, og det var virkelig fascinerende. Harper og Daniel synes jeg var virkelig ligegyldige, og især Harper fandt jeg temmelig irriterende. De har en klar rolle i historien, og jeg kan godt se, hvorfor deres synspunkter skal være med, men meh. Sådan er det altid, når der er flere fortællere, der er altid nogen man synes bedre om end andre.

Overall synes jeg det her var en fin bog i serien. Bogen starter sløvt ud, men bliver virkelig spændende senere hen. Harper og Daniels synspunkter var jeg ikke vild med, men Gemma og Thea var spændende! Og slutningen på bogen gav mig virkelig lyst til at læse 4. og sidste bog. Jeg er spændt på at se, hvordan det skal ende.

2 meninger om “Anmeldelse: Watersong #3: Tidal

  1. Nu troede jeg lige at jeg havde hele trilogien samlet, klar til at gå igang med at læse, og så siger du at der er 4 (!) bøger. Ih altså, den bliver jeg jo nødt til at få fat i også så, inden jeg kan begynde at læse.😉

Skriv et svar

