Lånt På Biblioteket #5: The Hollows #4: A Fistful of Charms

The Hollows er faktisk ikke en serie jeg har givet de vilde stjerner eller anmeldelser. Alle tre bøger fik 3 solide stjerner, og bøgerne var da også gode, men slet ikke på samme niveau som True Blood-bøgerne for eksempel var for mig. Men der er et eller andet ved den serie som gør, at jeg ikke kan slippe tanken om den. Jeg længes hele tiden efter at læse videre i historien om Rachel Morgan, og egentlig er det jo lidt sjovt, eftersom jeg ikke var blæst helt bagover af de tre første bøger.

Og apropos de første tre bøger, så læste jeg dem på dansk. Det er Tellerup der udgiver dem, men serien er ikke rigtig blevet en succes, så det vides ikke om de fortsætter oversættelserne af seriens bøger, eller om der kun bliver de tre på dansk. Under alle omstændigheder havde jeg ikke lyst til at vente længere, så jeg reserverede bog 4 på biblioteket på engelsk.

2015-05-08 14.03.05

Det her er en paperbackudgave, temmelig slidt og med en del år på bagen ser det ud som om. Det gør mig nu ikke så meget, så længe siderne ikke decideret falder ud. Det her er i øvrigt en udgave jeg ikke har set før – jeg kender mest serien på de amerikanske originale covers. Jeg synes ikke coveret her er frygteligt, men jeg synes egentlig heller ikke ligefrem det siger “urban fantasy med hekse og mørk magi”. Under alle omstændigheder glæder jeg mig faktisk helt afsindigt til at læse den. Jeg er faktisk igang med at høre bog 2 på lydbog lige i øjeblikket, fordi jeg virkelig bare havde lyst til at læse mere i serien, men biblioteket havde endnu ikke fået bogen hjem.

Skriv et svar

