The Elements Book Cover Tag

Jeg er ikke den store deltager i diverse tags, men jeg så Bøger på Tværs lave tagget sidst i marts, og så fik jeg egentlig også lyst til at deltage. Hun har selv tilføjet et par kategorier også, og dem tager jeg også med – jeg synes det var gode tilføjelser til det originale tag.

1. VAND. Find en bog med vand på coveret og en bog med blåt på coveret.

Det var rimelig nemt, for der var en bog jeg med det samme tænkte på: Lullaby af Amanda Hocking, bog to i Watersong-sagaen. Og på vej hen efter den bog kom jeg forbi Grave Secret, som er 4. og sidste bog i serien om Harper Connelly.

2015-04-13 10.09.16

2. ILD. Find en bog med ild på coveret og bog med rødt på coveret.

Den med ild var faktisk svær. Jeg kunne ikke lige komme i tanke om noget, så jeg gennemgik bare reolerne og trak tilfældige bøger ud, indtil jeg fandt en, haha😛 Det blev Spooks: Alice, bog #12 i Wardstone Chronicles-serien, som er fortalt af Alice. Den røde var nemmere, hele min VA-serie er jo med rødt cover, men valgte Midnat Over Sanctaphrax i stedet, som er en del af fantasy-serien En Historie Fra Kanten. En af de mest oversete fantasyserier oversat til dansk hvis du spørger mig. SÅ god!

2015-04-13 10.17.13

3. JORD. Find en bog med noget earth-relateret på coveret, og find med bog med noget grønt på coveret.

Uha, den her var også slem. Hvorfor er det man ikke kan huske hvordan ens bøger ser ud når man står og skal bruge den viden? For en bog med noget jord-relateret valgte jeg Torn af Amanda Hocking, fordi det faktisk er et af mine favoritcovers. Jeg falt over bogen på hylden og tænkte “nååh ja, den er sindssygt pæn!”. Torn er bog to i Trylle-trilogien. Som en bog med noget grønt på coveret valgte jeg Nattergalens Sang, som er første bog i Otoriklanens Fortællinger. En fantastisk god fantasy-serie der foregår i et japansk-inspireret univers.

2015-04-13 10.23.47

4. Luft. Find en bog med luft på coveret og en bog med noget hvidt på.

Her falgt valget rimelig hurtigt på Maybe Someday af Colleen Hoover. Det her cover er så fint, og jeg kan næsten dufte blomstermarken og mærke sommervarmen på huden. Til en bog med noget hvidt på valgte jeg The Truth About Forever af Sarah dessen. Super sød contemporary romance.

2015-04-13 10.31.39

 

5. SOLEN. Find et cover med solen på og et cover med noget gult på.

Den her var også rimelig nem. Jeg valgte Dæmondræberen #1: Oprører, som har et sindssygt flot cover. Dengang coveret blev frigivet var jeg med det samme hooked på bogen, og det er stadig et af mine yndlingscovers. Til et cover med noget gult på valgte jeg All Our Yesterdays af Cristin Terrill, en sci-fi-ish bog der omhandler tidsrejser  og konsekvensen af at rode med tiden.

2015-04-13 10.35.21

 

6. MÅNEN. Find et cover med månen på og et cover der er sort.

Den var sgu svær! Det lader til, at jeg virkelig ikke ejer nogen bøger med en måne på coveret .. Eller, det gjorde jeg så alligevel😛 Hele Nattens Hus-serien har faktisk en måne på coveret, men jeg valgte Klintespind #1: Serpina, som er en super god fantasyserie af den danske forfatter Helle Ryding. Til en bog med sort cover valgte jeg Matched – Cassias Valg af Ally Condie.

2015-04-13 10.42.02

 

BONUS: Find end bog med alle farverne på.

Uha, den var svær! Det endte med at blive Hvad Dysterskoven Gemte, en bog i samme serie som Midnat Over Sanctaphrax, nemlig En Historie fra kanten. Jeg ved godt jeg allerede har vist én bog fra den serie, men jeg kunne simpelthen ikke finde andre. Og så får jeg også lige muligheden for igen at sige, at det altså er en skide god fantasyserie😛

2015-04-13 10.47.27

 

Jeg fik ikke taget et billede af alle bøgerne samlet. Mit oprydder-gen gik i gang, og efter hver billede blev bøgerne pænt stillet tilbage på deres plads, haha😛 Jeg kan faktisk rigtig godt lide den her type tags, hvor man kan vise lidt af de bøger man har på hylden. Elsker også at se andre besvare den slags tags. Jeg fik som sagt idéen fra Bøger på Tværs.

 

3 meninger om “The Elements Book Cover Tag

  1. Ihhh hvor hyggeligt at du også har lavet dette tag og du har helt ret i at det er en god måde at vise lidt af sine bøger frem på.
    Og bøgerne i En Historie fra Kanten har da nogle skønne farverige forsider🙂

  2. Nøj, jeg tror, jeg ville have svært ved at lave det her tag. Tror vitterligt ikke jeg har en eneste bog med vand på. Eller med månen på. Hm.

    Men sikke mange fine bøger, du får vist frem! Bogtags er så hyggelige🙂

    1. Er der ikke en udgave af Alice i eventyrland der har en måne på? Det er den type bog hvor jeg synes det ville passe😛 Synes faktisk også bogtags er super hyggelige😀

Skriv et svar

