På Min Ønskeliste #66: A Twisted Tale #1: A Whole New World

Okay, bogen udkommer først til september, men shit hvor er jeg bare hooked på den her bog lige nu! Jeg vil SÅ gerne læse den, den lyder fantastisk, og idéen er virkelig god! Der er ikke engang kommet et cover endnu, men whatever, haha!

24397040

Welcome to a new YA series that reimagines classic Disney stories in surprising new ways. Each book asks the question: What if one key moment from a familiar Disney film was changed? This dark and daring version of Aladdin twists the original story with the question: What if Jafar was the first one to summon the Genie?

When Jafar steals the Genie’s lamp, he uses his first two wishes to become sultan and the most powerful sorcerer in the world. Agrabah lives in fear, waiting for his third and final wish.To stop the power-mad ruler, Aladdin and the deposed Princess Jasmine must unite the people of Agrabah in rebellion. But soon their fight for freedom threatens to tear the kingdom apart in a costly civil war.

What happens next? A Street Rat becomes a leader. A princess becomes a revolutionary. And readers will never look at the story of Aladdin in the same way again.

8 meninger om “På Min Ønskeliste #66: A Twisted Tale #1: A Whole New World

  1. Simone Hagemann

    Ej, hvor lyder det virkelig som et fedt koncept! Jeg er ikke helt hooked på den første bogs beskrivelse, men jeg vil da uden tvivl holde øje med resten af serien, og se om der kommer andre klassiske Disney historier, som fanger min interesse lidt mere. Men jeg glæder mig meget til at se, hvordan denne bog og resten af serien bliver modtaget🙂

    1. Jeg er også vildt hooked på konceptet! Brugte meget tid som barn på at spekulere over, hvad der ville være sket hvis Simba aldrig vendte tilbage eller hvis Udyret aldrig havde taget Bellas far til fange. Jeg var et underligt barn😛

  2. Ej, sikke et twist! Jeg elsker Disney, og jeg elsker eventyr, så det her lyder som noget, jeg afgjort skal holde øje med. Tankevækkende og smadderfint. Tusind tak for det gode tip!

    1. Håber virkelig det bliver gjort ordentligt, det er virkelig spændende! Brugte meget tid som barn på at spekulere over, hvad der var sket hvis Snehvide aldrig var vågnet, eller hvis Nala ikke havde hentet Simba hjem.

  3. OMG må eje nuuuu! Jeg brugte virkelig meget tid på at spekulere på, hvordan det kunne være endt anerledes da jeg var barn. Tænk nu, hvis Simba havde sagt nej tak. Eller hvis Mushu havde vækket den store stendrage i stedet for at smadre den. Jeg håber virkelig, det bliver en god bog der bliver til en lang serie😀

    1. Åh du var ligesom mig så😀 Er du gal jeg brugte lang tid på at spekulere over hvad der var sket med Simba hvis Nala aldrig var dukket op, eller hvad der var sket med Belle hvis Udyret ikke havde taget hendes far. Jeg havde hundredevis af “alternative endings” i mit hoved, haha😀

Skriv et svar

