Anmeldelse: My Faire Lady

• Titel: My Faire Lady
  • Forfatter: Laura Wettersten
  • Antal Sider: 352
  • Forlag: Simon & Schuster
  • ISBN: 9781442489332
  • Læst: 26/3 til 29/3

Rowena Duncan is a thoroughly modern girl with big plans for her summer—until she catches her boyfriend making out with another girl. Heartbroken, she applies to an out-of-town job posting and finds herself somewhere she never expected: the Renaissance Faire.

As a face-painter doubling as a serving wench, Ro is thrown headfirst into a vibrant community of artists and performers. She feels like a fish out of water until Will, a quick-witted whip cracker, takes her under his wing. Then there’s Christian, a blue-eyed stunt jouster who makes Ro weak in the knees. Soon, it’s not just her gown that’s tripping her up.

Trading in the internet and electricity for stars and campfires was supposed to make life simpler, but Ro is finding that love is the ultimate complication. Can she let the past make way for her future?

Helt ærligt, det her må være noget nær den perfekte bog for mig. Som tidligere rollespiller og ivrig deltager ved middelalderfestivaller og flerdages rollespilsscenarier, så fangede den her bog min opmærksomhed med det samme. Og den var virkelig god!

Stemningen i den her bog var simpelthen så skøn! Jeg følte virkelig jeg var en del af den her renæssance-festival, jeg kunne lugte maden, hestene, og høre publikums vilde klappen under ridderturneringen. Det meste af handlingen forgår på selve festivalen, og det gjorde ikke spor! Jeg elskede det, kostumerne og de forskellige boder, bålene og teltene. Jeg var totalt solgt!

Historiens hovedperson er Rowena, og lige inden sommerferien tager hun sin kæreste i at kysse med en anden pige. De har været sammen længe, og Rowena er knust – så derfor virker det sommerjob hun har anskaffet sig ikke videre tiltrækkende. Det er nemlig i storcenteret, hvor byens teenagere hænger ud meget af tiden om sommeren, og hun har absolut ikke lyst til at støde ind i mr-kiss-another-girl eller pigen selv. Altså søger hun det sommerjob, som er længst væk fra alting: ansigtmaler på en renæssancefestival. Nul facebook, nul elektricitet, og hun skal bo på festivalpladsen. Forældrene er skeptiske, men Rowena tager afsted, og bliver hurtigt en del af festival-kulturen.

Rowena synes jeg var en super hovedperson! Hun er sjov, intelligent, og et venligt menneske, Hun kan lide at gøre børnene glade når hun maler deres ansigter, og hun bekymrer sig virkelig om andre. Selvfølgelig har hun også dårlige sider, såsom at flygte fra det hun ikke har lyst til at konfrontere, og være lidt klistrende overfor den fyr hun er lidt interesseret i. Men hey, hun var menneskelig, og jeg kunne virkelig godt lide hende!

Historien er en contemporary romance, så der er selvfølgelig lidt drama-rama omkring den her ekskæreste, men der er ikke noget trekantsdrama, og historien handler lige så meget om at finde sig selv og stå ved den man er som den handler om at finde kærligheden igen. Den handler også om venskaber, og historien har alle tiders fantastiske bipersoner, som er med til at gøre historien fantastisk.

Det eneste minus ved den her bog er, at jeg synes der blev lavet lidt rigeligt drama ud af, at Rowena havde svært ved at sige fra overfor sine forældre. Gu fanden er det da svært at sige til sine advokat-forældre, at man ikke vil på Harvard og læse økonomi, men at man vil være kunstmaler. Men alle andre bliver SÅ vrede på Rowena fordi hun ikke synes det er så lige til, og det var jeg egentlig lidt træt af. Selvfølgelig skal Rowena stå ved det hun vil, men helt ærligt, jeg kan virkelig godt forstå hun synes det var svært, og jeg synes mange af bipersonerne var ret hårde ved hende.

Jeg nød virkelig den her bog, den gav mig alle tiders feel-good-følelse, og jeg blev faktisk rigtig glad i låget af at læse den. Den er sød, sjov og med fantastisk stemning og en hovedperson som jeg elskede. Jeg synes der var perfekt balance mellem romantik, venskaber og self-discovery, og det var lige den slags fluffy, søde historie jeg trængte til.