Anmeldelse: Maybe #1: Maybe Someday

• Forfatter: Colleen Hoover
  • Antal sider: 367
  • Forlag: Simon & Schuster
  • ISBN: 978-1-47113-551-4
  • Læst: 17/2 til 18/2

Contains exclusive content: songs from Griffin Peterson.

Sydney is living in an idyllic bubble – she’s a dedicated student with a steady job on the side. She lives with her best friend, has a great boyfriend, and the music coming from the balcony opposite hers is fast becoming the soundtrack to her life. But when Sydney finds out her boyfriend is cheating on her, the bubble bursts. The mysterious and attractive man behind the music, Ridge, gives Sydney hope that she can move on and they begin to write songs together. But moving on is harder than she expects, Sydney can only hope…. Maybe someday… Colleen Hoover draws you in to this passionate tale of music, love and betrayal…

Jeg vidste godt MAYBE SOMEDAY var en god bog. Selvfølgelig havde jeg hørt om den, den får fantastiske anmeldelser, alle elsker den, og jeg var faktisk sikker på, at jeg også ville elske den. Og det gjorde jeg virkelig! MAYBE SOMEDAY var en fantastisk bog, som jeg elskede fra ende til anden og levede mig fuldstændigt ind i.

Der er ingen varulve, vampyrer eller andre paranormale aspekter i den her bog, men det behøver den heller ikke. Bogen har nogle fantastiske personligheder, og hele historien handler om de følelser, spændinger og problemer, som de personers handlinger sætter dem i. Jeg blev simpelthen så draget ind i den her historie, i personernes følelser og det, der skete med dem. Jeg forstod, hvorfor de gjorde som de gjorde, også selvom jeg godt kunne se noget af det var knap så smart. Bogen havde den her fantastiske indlevelse, og mit hjerte smertede for både Ridge, Sydney og Maggie.

Bogen er fortalt fra skiftevis Ridge og Sydneys synspunkt. De skiftes til at fortælle et stykke af historien, og på den måde får man indblik i Ridges kvaler, tanker og følelser omkring Maggie og Sydney, samtidig med at man får Sydneys tanker og følelser. Og Colleen Hoover har skabt to virkelig fantastiske personligheder i de to. De er begge to meget nemme at holde af, og har en del fællestræk. De er begge venlige, respektfulde og loyale, men Sydney er lidt mere sprælsk, hvor Ridge er lidt mere tilbageholdende. Jeg elskede virkelig den kemi der var mellem dem, jeg kunne mærke tiltrækningen lige fra begyndelsen, og jeg heppede virkelig på de to.

Bogen handler om Ridge og Sydney, om deres tiltrækning, deres første møde og hvad der skete derefter. Men den handler også om utroskab, loyalitet og ægte kærlighed. Sydney er tiltrukket af Ridge, det er ingen hemmelighed, der er bare lige det, at Ridge har en kæreste. Og denne kæreste er ikke engang et dumt svin, hun er sød, sjov og venlig, og Ride og Sydney sidder virkelig i en lortesituation. Mit hjerte blødte for dem, og jeg elskede at følge dem gennem deres kvaler.

Der var én lille bitte ting jeg ikke var helt oppe og ringe over, og det var musikken. Bogen er meget centreret omkring musik, og lad os bare være ærlige – jeg er ikke det store musikmenneske. Jeg hører ikke ret meget musik, og ind imellem følte jeg det handlede en anelse for meget om musik og for lidt om Ridge og Sydney. Men det var virkelig ikke et særlig stort problem – tydeligvis, eftersom jeg gav bogen 5 stjerner.

Den her anmeldelse var svær at skrive. Jeg har svært ved at sætte ord på, hvorfor bogen var så fantastisk, men jeg vil anbefale den til alle, der vil have alle tiders fantastiske kærlighedshistorie, som man lever sig ind i med hjerte og sjæl, og som man ikke kan lægge fra sig når man først er gået i gang.

5 meninger om “Anmeldelse: Maybe #1: Maybe Someday

1. Åh, jeg ELSKEDE musikken og lytter stadig til Griffins dejlige stemme ind i mellem! Men okay, hvis ikke du er et musik-menneske, så skal der nok meget mere til, for at fange dig.😛

Jeg er dog glad for, at du har nydt bogen! Jeg synes også selv, at den var en sød og skøn læseoplevelse!🙂