Anmeldelse: Existence Trilogy #1: Existence

• Antal sider: 162
  • Forlag: Wild Child Publishing
  • ISBN: 9781617980213
  • Læst: 4/2 til 17/2

What happens when you’re stalked by Death? You fall in love with him, of course.

Pagan Moore doesn’t cheat Death, but instead, falls in love with him.

Seventeen year old Pagan Moore has seen souls her entire life. Once she realized the strangers she often saw walking through walls were not visible to anyone else, she started ignoring them. If she didn’t let them know she could see them, then they left her alone. Until she stepped out of her car the first day of school and saw an incredibly sexy guy lounging on a picnic table, watching her with an amused smirk on his face. Problem is, she knows he’s dead.

Not only does he not go away when she ignores him, but he does something none of the others have ever done. He speaks. Pagan is fascinated by the soul. What she doesn’t realize is that her appointed time to die is drawing near and the wickedly beautiful soul she is falling in love with is not a soul at all.

He is Death and he’s about to break all the rules.

Den her bog har stået på min hylde siden 2012, og det er der en årsag til. Det her var oprindeligt en e-bog, den skulle slet ikke have været udgivet i print. Men det blev den, og jeg købte den – og da den kom med posten var jeg nok ret skuffet. Bogen er på 162 sider, men den er simpelthen så tynd. Det minder om en brochure og ikke en bog, og det slog mig nok lidt ud. Men det viste sig at være ret fjollet, for det var faktisk en meget god bog alligevel, selvom den var kort.

Abbi Glines er nok mest kendt for sin Rosemary Beach-serie, og jeg har ikke tidligere læst noget af hende. Men hvis jeg skal dømme ud fra EXISTENCE, så er hun virkelig god til at skrive romantik, venskaber og personligheder. Bogen er kort, men man føler virkelig man kender de her mennesker (og ikke-mennesker for den sags skyld), og historien føles længere på den gode måde.

Pagan er hovedpersonen, og hende synes jeg vældig godt om. Hun er sød, venlig og har en god fornemmelse for rigtigt og forkert, noget som jeg sætter ret stor pris på i en hovedperson. Hun er også sjov, og har en lidt tør, sort humor. Hendes venner og kæreste synes jeg også var skønne personer. Man kan relatere til dem, og historien er fortalt så man føler sig som en del af den her vennegruppe. Det var super hyggeligt!

Death havde jeg det blandet med. Jeg synes han brugte alt for meget tid på at stikke af, hver gang Pagan kom tæt nok på til at stille kritiske spørgsmål. Vil han ikke svare, så smutter han da bare. Og nogle gange smutter han alligevel, bare sådan uden videre. I starten var det fint, men det blev egentlig hurtigt lidt trættende. Til gengæld er han hot, sexet og meget swoon-worthy, og egentlig også en fin fyr, når han ikke har travlt med at stikke af fra Pagans spørgsmål.

Eneste minus i den her bog må være, at tager Pagan helt vildt lang tid at fatte, hvem Death er (han går under et andet navn, men som læser ved du godt at han er Døden. Det ved Pagan så bare ikke). Det er så smerteligt tydeligt, at hun simpelthen burde have lugtet lunten noget før.

Under alle omstændigheder, så var det en sød, sjov og spændende bog, som var underholdende og sluttede med alle tiders cliffhanger. Jeg synes godt man kunne have lavet det som én bog i stedet for tre, eftersom de alle er 160 sider eller sådan noget, men kan man leve med det, så er det en ret god Paranormal Romance.