Cover Release: Red Rising #3: Morning Star

Red Rising er en bog, som jeg virkelig, virkelig, virkelig gerne vil læse, og det har jeg villet siden jeg hørte om den lige før den udkom. Normalt, så taber jeg interessen for en bog efter et stykke tid, jeg plejer ikke at hige efter den samme i længere tid, men den her bog kan jeg ikke slippe. Jeg har bestilt den på biblioteket, så må vi se hvornår jeg kan slippe afsted med at læse den. Indtil videre må jeg nøjes med coveret til bog 3, som må være blevet frigivet i løbet af de sidste par uger, hvor jeg har været uden internet.

18966806

Normalt er jeg ikke rigtig fan af simple covers. Tit synes jeg de bliver sådan lidt meh og kedelige. Men den her serie har alle haft covers, som jeg blev draget af og havde lyst til at kigge på, og det her cover er ingen undtagelse. Jeg kan rigtig godt lide den sorte baggrund og den blå farve sammen, og glimtet af solen (eller en stjerne eller whatever det nu er) giver mig en følelse af afslutning og ny begyndelse, og det lover jo godt for en afsluttende bog i en trilogi. Serien ser også fantastisk ud sammen, og jeg er totalt fan af, at hver bog har sin egen “farve”. Bog tre udkommer først i 2016 – jeg vil gætte på januar, eftersom bog to lige er udkommet. Jeg har i øvrigt også hørt lidt om, at bog et RED RISING udkommer på dansk engang til efteråret.

red rising

 

15839976

The Earth is dying. Darrow is a Red, a miner in the interior of Mars. His mission is to extract enough precious elements to one day tame the surface of the planet and allow humans to live on it. The Reds are humanity’s last hope.

Or so it appears, until the day Darrow discovers it’s all a lie. That Mars has been habitable – and inhabited – for generations, by a class of people calling themselves the Golds. A class of people who look down on Darrow and his fellows as slave labour, to be exploited and worked to death without a second thought.

Until the day that Darrow, with the help of a mysterious group of rebels, disguises himself as a Gold and infiltrates their command school, intent on taking down his oppressors from the inside. But the command school is a battlefield – and Darrow isn’t the only student with an agenda.

 

 

 

 

2 meninger om “Cover Release: Red Rising #3: Morning Star

  1. Maria

    Udkommer den på dansk???!!! Hvor har du læst/hørt det!!! Jeg vil virkelig gerne ha at den bliver oversat!! Jeg har den på engelsk men jeg vil helst læse den på dansk.

    1. Etteren kommer på dansk til efteråret – du kan finde mere information på Gyldendal UNG’s facebookside. Jeg ved så ikke om de alle tre bliver oversat, men den første gør i hvert fald.

Skriv et svar

