Jeg er tilbage!

Der har været stille på bloggen en uges tid, hvilket jo for mig er ret unormalt. Jeg plejer at poste noget mindst en 3-4 gange om ugen. Men sagen er jo den, at kæresten og jeg flyttede i hus i sidste weekend, og at det først er i dag vi har fået internettet op at køre. Puha. Jeg kan kun anbefale at bestille internet og TV i god tid inden man flytter, for man føler sig egentlig lidt handicappet uden begge dele i en hel uge. Jeg har ikke været på internettet eller set TV siden sidste fredag – minus min telefon selvfølgelig, men det er nu altså ikke heeelt det samme. Og i øvrigt er netværket ikke skide godt herude i den lille plet på kortet hvor vi nu er flyttet hen.

Så hvad jeg har fået tiden til at gå med? Jeg ville gerne kunne sige læsning, men det ville være en stor, fed løgn. Jeg har tværtimod ikke læst ret meget. Til gengæld har jeg malet hele overetagen af huset, inklusiv karme, gulvlister, vindueskarme og døre. Vi har planlagt det sådan at vi renoverer underetagen først, og så bytter bagefter, men eftersom væggene havde en frygtelig gul farve ovenpå med dertilhørende musegrå gulvlister og karme, så besluttede vi at male alligevel, selvom der nok ryger en væg eller to hen ad vejen. Efter det var gjort flyttede vi ind på overetagen, og jeg har brugt resten af tiden på at pakke ud og pakke om, stille ting på loftet og køre i bilka og købe alle de underlige ting man pludselig får brug for når man bliver husejer. Sneskovle for eksempel. Og optændingspinde til brændeovnen. Og en stiksav!

I forhold til projekt bibliotek, så kommer det jo ikke rigtig til at ske før vi er færdige med at renovere, og det har temmelig lange udsigter. Planen er, at stuen ovenpå skal have indbyggede bogreoler fra gulv til loft på hver eneste væg, med en enkelt fri firkant til et TV. Nu hænder det jo, at kæresten gerne vil se fodbold (gys), mens jeg gerne vil se masterchef, og så kan jeg jo passende fortrække op i biblioteket og få fred fra hans hylen og skrålen når Manchester United scorer (Oh ve, Oh skræk!). Men derudover skal alt altså være indbyggede reoler.

I den gamle lejlighed havde jeg hele to Billy-reoler fra IKEA, og dertil nogle få hylder. Det var jo ikke helt nok til min voksende bogsamling, så efterhånden stod de jo i stakke på gulvet, både i stuen og i gangen, under sengen og rundt omkring hvor der ellers var plads. Det pjat gad jeg ikke, nu hvor der faktisk er plads i stuen til lidt flere reoler. Altså, vi skal jo stadig kunne bo der begge to, inklusiv skrivebord og sofa og alt det der, men stuen er med skrå loft (jeg skal nok tage nogle billeder når vi er flyttekasse-fri) hvis i kan forestille jer det. Der er højt til loftet i den ene ende, og så skråner det ned mod den anden ende, hvor der er sådan omkring 170 cm til loftet. Altså er den ende af stuen ikke så meget bevendt til andet end reoler og opbevaring, så jeg har været en tur i JYSK og har købt 4 stk HORSENS-reoler (God humor, vi er nemlig fra Horsens) i højde 120 cm. De passer perfekt ned langs den lave væg, og jeg kan endda få plads til fire til. Men en ting ad gangen, nu er de fleste af bøgerne kommet på hylder, og jeg elsker det❤

Og så har jeg skisme været på biblioteket og låne en bog! Det er lang tid siden det er sket, men jeg er fast besluttet på at bruge biblioteket noget mere, for med hus har man jo en del flere udgifter end før. Førnævnte stiksav kostede en bondegård kan jeg godt sige jer. Men skal man bruge den skal man jo bruge den, og så må jeg slappe lidt af på bogkøbefronten. Bogen jeg lånte var The Martian, som jeg opdagede på Goodreads fordi Irene læste den, og så blev jeg simpelthen totalt hooked. Den bog MÅTTE jeg bare læse! Jeg er i gang med den nu, og den er go’! Har ikke spor lyst til den skal ende…

2015-01-30 16.06.44

 

Jeg tror i øvrigt, at jeg laver en ny type indlæg, noget alá “Lånt fra Biblioteket” eller sådan noget. I ved, et bookhaul fra biblioteket-ish. Jeg satser på at bruge biblioteket en del, og jeg tænkte det kunne være skægt at se hvad jeg låner – ligesom når man køber nye. Jeg ved i øvrigt heller ikke, hvor tit jeg kommer til at poste noget her på bloggen fremover. Jeg er stadig sådan ved at vænne mig til at bo i hus og de der ekstra pligter der nu følger med (slæbe brænde ind – ugh!), og det tager jo en del af ens tid alligevel. Men jeg fortsætter selvfølgelig bloggen, for jeg er på ingen måde træt af bloggeriet. Jeg har masser at sige endnu, og masser af bøger at læse! Og alle bøger jeg læser bliver anmeldt – måske lidt forsinket, men det kommer til at ske! Og nu hvor der er internet igen, kan jeg endelig komme i gang med de to anmeldelser jeg begyndte på inden vi flyttede.

Nu ved jeg godt, at vi nærmer os 1. februar, og at jeg plejer at lave et “kommende udgivelser”-indlæg. Det skal nok komme, men det bliver nok en dag eller to forsinket. Satser på i overlever. Der skal også nok komme billeder af biblioteket in progress, både før og efter det fik maling og efter vi nu er flyttet ind.

5 meninger om “Jeg er tilbage!

  1. Forbrug på ét stk. stiksav og deslignende må muligvis nok høre under nogle af de mest kedelige budgetposter der følger med at bo i hus.😛

    Men det er dejligt at høre fra dig igen, og glæder mig til at se billeder.😀

    1. Jeg vil gerne indrømme, at jeg fik lidt ondt indeni ved tanken om, at jeg kunne have fået mindst 10 bøger for de 1000 kroner den kostede xD Og det var endda med 25% rabat .. Fuck det er dyrt at være husejer, men hold nu op hvor er det også fedt😀 Billeder satser jeg på kommer i morgen😀

  2. Velkommen tilbage🙂
    Jeg kan kun nikke genkendende til det du skriver. Der bliver meget af se til og der er pludseligt mange ting som man også lige skal bruge penge på – også mange ting man ikke lige havde forudset eller regnet med. Men som du også siger, så er det også fedt – og du har alligevel ikke tid til at læse de 10 bøger du kunne købe for de 1000 kr, for der skal jo males og alt muligt andet praktisk.

    1. Det er faktisk rigtig, jeg har virkelig ikke tid til at læse bøgerne alligevel xD Denne uge har jeg brugt på at stakke 17 m3 brænde. Det tager overraskende lang tid!

Skriv et svar

