Bog-til-TVserie: Night School

Jeg vidste slet ikke, at den her bogserie var blevet lavet til TV-serie. Det er åbenbart foregået lidt i samme stil som Morganville Vampires, hvor man kan se episoderne online. Night School er en serie på fem bøger, hvoraf de fire er udkommet. Night School var en af de første bøger tilføjede til min tbr på goodreads, den er faktisk nummer 8 på min efterhånden 1000-bøger lange liste. Bagsideteksten til bogen lyder således:

12576579

 

Allie Sheridan’s world is falling apart. Her brother’s run away from home. Her parents ignore her. And she’s just been arrested.

Again.

This time her parents have had enough. They cut her off from her friends and send her away to boarding school, far from her London friends.

But at Cimmeria Academy, Allie is soon caught up in the strange activities of a secret group of elite students.

When she’s attacked late one night the incident sets off a chain of increasingly violent events. As the school begins to seem like a very dangerous place, she finds out that nothing at Cimmeria is what it seems to be.

And that she is not who she thought she was.

Jeg ville måske egentlig gerne læse bogen først, men på den anden side vil jeg også gerne se serien, så det ender det nok med at jeg gør. Jeg kommer jo alligevel ikke til at læse bogen lige føreløbig, det kan jeg lige så godt indrømme overfor mig selv, og jeg synes den lyder rigtig spændende. Og jeg elsker virkelig kostskole-stemning, både i bøger, film og serier. I kan se første afsnit her:

Skriv et svar

