Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #12: The King

• Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 655
  • Forlag: Paitkus
  • ISBN: 978-0-7499-5960-9
  • Læst: 26/12 til 31/12

Long live the King…

After turning his back on the throne for centuries, Wrath, son of Wrath, finally assumed his father’s mantle–with the help of his beloved mate. But the crown sets heavily on his head. As the war with the Lessening Society rages on, and the threat from the Band of Bastards truly hits home, he is forced to make choices that put everything–and everyone–at risk.

Beth Randall thought she knew what she was getting into when she mated the last pure blooded vampire on the planet: An easy ride was not it. But when she decides she wants a child, she’s unprepared for Wrath’s response–or the distance it creates between them.

The question is, will true love win out… or tortured legacy take over?

Anmeldelsen kan indeholde mindre spoilers fra de tidligere bøger

THE KING er perfektion i bogform. Den bog er den absolut bedste jeg har læst i 2014, og måske endda den bedste i serien indtil nu. Jeg ELSKEDE den simpelthen, fra første side var jeg totalt opslugt, og elskede hver eneste side og hvert eneste kapitel. Jeg kunne slet ikke få nok, jeg elskede hver person, hver historie og hvert plottwist, og jeg siger jer, den her bog skal i glæde jer til. Serie taber ikke på nogen måde pusten hed ad vejen.

Egentlig har jeg jo været begejstret for alle bøgerne i serien, men Black Dagger Brotherhood er en serie af den type, som fortæller historien fra mange forskellige synspunkter. Man har et afsnit fra Wrath, så fra Beth, så fra Saxton, dernæst Assail, så Sola, og sådan kører det hele tiden. Der er rigtig mange personer i spil, og det er normalt ikke noget jeg er vildt fan af. Jeg har en tendens til at klynge mig til én hovedperson, som jeg så bare gerne vil læse om. Jeg er lidt dårlig til at dele min interesse ud på flere. Og så er der jo også lige det, at når historien fortælles af 10+ personer på skift, så er der en temmelig stor chance for, at der er mindst én af disse personer man ikke bryder sig om. Det er faktisk netop det der har været årsagen til, at mange af de tidligere bøger ikke helt fik de 5 stjerner. For eksempel kan jeg virkelig ikke lide Quinn og the Reverend. Som i at jeg ville ønske jeg kunne springe deres kapitler over. Og det er her, THE KING er helt igennem fantastisk. I THE KING var der ikke ét eneste kapitel jeg var uinteresseret i. Alle de forskellige historier og synspunkter var sindssygt spændende, og hver gang historien skiftede til en anden person, sad jeg og tænkte “uhhhhh hvad sker der nu?”.

Jeg elskede den også af den årsag, at der er gensyn med Beth og Wrath. De er parret fra den første bog, og de vil ligesom altid betyde lidt mere end de andre, fordi det var sammen med de to at jeg opdagede den her serie. Så gensyn med de to, årh det var fantastisk! Men ud over de to, så foregår der jo som altid i den her serie nogle historier ved siden af, og jeg var vildt begejstret for Sola og Assail, og Layla/Xcor problematikken. De tre historier er ligesom adskilte, men hænger alligevel sammen, og jeg elskede hver af dem, men især Sola og Assail og Beth og Wrath. Der er bare et eller andet ved Assail jeg synes er fascinerende og spændende. Han er lidt som Zsadist sybes jeg, en badboy med noget mere.

Nå, men Beth og Wrath er fantastiske i den her bog. Deres forhold er på ingen måde kedeligt eller dødt, de er præcis lige så forelskede og lige så hotte som altid, men der er alligevel lidt knas i forholdet. Og det synes jeg var fedt! Helt ærligt, hvor mange forhold er perfekte, hvor alle er glade og alt er lyserøde skyer og regnbuer? Især efter flere år sammen? Wrath er blevet Konge, og derfor sidder han temmelig meget bag sit skrivebord, med det resultat at de ikke har sex så tit og ikke har ret meget samvær, og det synes jeg var en rigtig fin vinkel på deres forhold, og jeg synes det var virkelig spændende at følge dem forsøge at løse det, og deres reaktioner på alt der her med barn og så videre.

Jeg kan simpelthen ikke udtrykke med ord hvor god den her bog var. Den var fantastisk, episk og awesome fra første til sidste side, og OMG kan vi så bog 13 NU? Det er så svært at anmelde en bog som man virkelig syntes var fantastisk, for lige meget hvad jeg siger yder det bare ikke bogen retfærdighed. Men helt ærligt, det var den absolut bedste bog jeg læste i 2014 (jaja, den kom ikke med på listen, men jeg troede ikke jeg kunne nå at læse den færdig i 2014), den var simpelthen så fantastisk. Læs den. Og hvis du ikke er begyndt på den her serie, hvad venter du så på?

5 meninger om “Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #12: The King

1. Jeg har lige læst den første bog i serien. Har læst så mange skyhøje rosende ord for den serie at selvom bagsideteksten ikke sagde mig noget måtte jeg læse den.
    Og jeg fatter ikke den er så populær. Vi har alle forskellige meninger og heldigvis for det men synes den var død kedelig og virkelig dårligt skrevet.
    Må så lige høre et ærligt svar. Er det værd at prøve at læse de andre bøger i serien eller ?

1. Jeg tror, at hvis du ikke brød dig om sproget og måden den er fortalt på, så skal du ikke læse videre. Det er samme skrivestil og samme måde at fortælle på hele vejen igennem serien, og hvis du ikke bryder dig om det, så er det nogle frygtelig lange bøger at kæmpe sig igennem. Så jeg ville sige nej, det er nok spild af god tid man kunne bruge på at læse andre bøger man måske bedre kunne lide😛 Jeg tror i øvrigt også den her serie er sådan lidt enten eller, enten kan man lide den eller også kan man ikke. Jeg elsker den – I hvert fald det meste af den😛