Hvad skal der ske i 2015?

Jeg er ikke typen der skriver en masse personlige indlæg, men der sker noget temmelig stort i 2015, som jeg faktisk gerne vil sådan officielt ud med. Jeg har allerede talt om det på Twitter for måneder siden, men nu kommer det altså også på bloggen: Kæresten og jeg har købt hus, og vi overtager 15/1 2015. Og jeg glæder mig helt afsindigt! Vi skal renovere en masse, så de første måneder (mindst!) kommer vi til at bo i byggerod. Vi renoverer underetagen og bor i overetagen, og så bytter vi bagefter. Huset er kæmpestort, 200 kvm, og der er to stuer med hver deres brændeovn. Og jeg skal have mit helt egen bibliotek i stuen ovenpå, hvor der som sagt er brændeovn. Kan i se det for jer? Mig siddende i lænestolen foran brændeovnen på stormomsuste vinteraftener med en god bog i hånden og en kop varm kakao. Det er lykke❤

Men sådan en flytning i hus betyder jo også, at vi skal flytte ud af vores lejlighed, som skal rengøres og istandsættes. Og eftersom huset også skal renoveres temmelig heftigt, så kommer jeg til at bruge en god portion af min fritid det næste lange stykke tid med en hammer eller en malerpensel i hånden. Derudover starter jeg på mit 4. og sværeste semester til februar, så fritiden til læsning bliver nok væsentligt dalende. Jeg har alligevel sat mit læsemål for 1015 på 80 bøger, for i år læste jeg 110, så jeg kan i hvert fald godt nå 80 bøger i år.

Nu er jeg jo stadig studerende, så nu hvor vi har købt hus bliver mine udgifter også temmelig meget højere end før, og det betyder knap så mange penge til at købe bøger for. Jeg har ikke tænkt mig at gå i bogkøbestop, men jeg har tænkt at bruge biblioteket noget mere og købe brugt, og så se om jeg kan komme i bund i mine ulæste bøger. Eller bare under 30 i hvert fald. Men det er også de eneste sådan udfordringer eller læsemål jeg sætter mig, i hvert fald til at begynde med. Jeg er en rigtig humørlæser, så hvis jeg føler mig “tvunget” til at læse noget bestemt, især hvis jeg ikke har ret meget læsetid, jamen så mister jeg altså læselysten. I øvrigt vil jeg også gerne have god tid til at indrette biblioteket😛

2015 er også året hvor jeg skal i virksomhedspraktik til efteråret, noget som jeg lige dele glæder mig til og er hunderæd for. Tænk nu hvis jeg ikke kan finde ud af noget som helst? Men på den anden side, åh jeg vil gerne ud og bruge det jeg kan på en lidt mere praktisk måde. Det bliver også året hvor jeg måske tager et fag på sommerskole – men det er altså ikke helt besluttet endnu, for den officielle plan over fag er ikke kommet endnu.

Nå, men i forbindelse med det her hus bliver der her med blogs og anmeldelser måske også lidt uregelmæssigt. Jeg har bestemt at tage det lidt ad gangen, men jeg kan forsikre jer for, at alle læste bøger bliver anmeldt, måske bare med lidt forsinkelse.

jeg håber i er kommet godt ind i 2015, og godt nytår til jer alle.

17 meninger om “Hvad skal der ske i 2015?

  1. Hvor lyder det bare til at du får et spændende år. Held og lykke med det hele. Jeg glæder mig til, at se billeder af dit bibliotek når det er færdigt🙂

  2. Det er så fedt for jer og jeg er hamrende misundelig på biblioteket (og glæder mig til at se det)😀
    Det lyder også spændende med studiet og det ekstra fag. Hvordan kan det være, du vil have et fag mere og hvad overvejer du?🙂

    1. Egentlig følte jeg ikke behov for et ekstra fag, før jeg fik den værste lærer nogensinde i et andet fag dette semester. han underviser også i et fag om IT-sikkerhed som jeg SÅ gerne vil have, men jeg vil virkelig helst ikke have det fag, hvis han underviser. Han kommer ind og siger “her er en øvelse, lav den”, og så går han igen. Igen forklaring, ingen vejledning. Men jeg har hørt rygter om, at faget kommer som sommerskolefag, og så kunne jeg jo tage det der i stedet😀

  3. Held og lykke med det hele – det lyder spændende! Og tillykke med både hus, (udsigten til et lækkert bibliotek) samt den forestående praktikplads.
    Kh Rikke

  4. Endnu engang tillykke. Det er så vildt at købe hus, stå med nøglerne og træde ind i noget som nu er ens eget. Noget som man helt selv kan bestemme over og gøre med hvad man vil. Men det kræver også sit, for der er lige pludseligt mange beslutninger der skal tages. Forbered dig også på at svare på spørgsmålet om hvor langt I er nået og hvad I skal lave næste gang. Det spørgsmål har jeg i hvert fald fået tit – også selvom vi faktisk ikke har renoveret så meget endnu.

    Held og lykke med renoveringen, og bare generelt med huset🙂

    1. Åh, de spørgsmål får vi allerede, og eftersom kæresten er bygningskonstruktør, så har han mange (!) og stooore planer xD Vi bliver aldrig færdige med at renovere tror jeg😛

  5. Ih, hvor lyder det fantastisk – mange gange tillykke med huset. Jeg håber, at vi får billeder fra dit bibliotek, når I engang er færdige?😀 Dét lyder som himlen!

    1. Jeg regner med at i får en video-rundvisning + billeder + en ordentlig bookshelf tour når vi engang er færdige. Gulvet skal jo laves først, så bibliotek er ligesom sidst på prioriteringsliten😛

Skriv et svar

