Nyt på Reolen #72: De Boglige Julegaver

Egentlig havde jeg masser af planer for indlæg jeg skulle lave i løbet af juleferien, som for mig startede allerede den 12. Det skete så ikke, for jeg blev syg af TO omgange. Som om en ikke var nok. Først blev jeg sindssygt forkølet, løbende næse, nysen, hosten, øjne der løb i vand og næsen sved, i ved. Urgh. Jeg magtede ikke noget som helst i tre dage. Så fik jeg det bedre et par dage før BUM, så fik jeg bihulebetændelse og lå tre dage med feber. Suuuk. Jeg har lige kunnet tage mig sammen til at skrive en anmeldelse eller to, og læse lidt til eksamen, men jeg er bagud med begge dele. Bagud med anmeldelserne, bagud med eksamenslæningen, og stadig halvsløj. Meh.

Men det hele er jo ikke helt ad helvede til, jeg har spist god mad hjemme hos mor og far (hummerhaler den ene dag, and den næste. Det er luksus!), der har været hygge og brætspil, og der lå fantastiske gaver under træet. Jeg viser kun bøgerne jeg har fået, men jeg fik også et spil Scrabble, og en lækker grøn kabelstrikket sweater blandt andet.

Der lå denne stak under træet i år, og jeg er glæder mig til at læse dem alle sammen. Også kogebogen, som jeg har ønsket mig lææænge!


2014-12-25 11.39.32

 

Af min gode veninde Alana fik jeg fire bøger, alle tre på engelsk. Derudover fik jeg endnu en bog i heksejægeren-serien af min svigermor, og så fik jeg to udgaver af Green Kitches Stories-kogebogen af min bror og mine forældre. Den ene skal jo så byttes, men til hvad ved jeg ikke lige.

 

2014-12-25 11.40.06

 

De to her fik jeg af Alana. Det er bog 3 og 4 i Watersong-serien, så nu hvor jeg har de to kan jeg læse serien færdig. Jeg har allerede læst de to første nemlig.

Amanda Hocking: Watersong #3: Tidal

Amanda Hocking: Watersong #4: Elegy

2014-12-25 11.40.31

De to her fik jeg også af Alana. The King er 12. bog i Black Dagger Brotherhood-serien, og jeg glæder mig rigtig meget til den – der er jo gensyn med Beth og Wrath i denne bog! The Pledge er første bog i en dystopisk serie af Kimberly Derting, som jeg synes lyder virkelig spændende!

J. R. Ward: Black Dagger Brotherhood #12: The King

Kimberly Derting: The Pledge #1: The Pledge

2014-12-25 11.41.04

Denne fik jeg af svigermir. Jeg har læst serien færdig på engelsk, men jeg vil så gerne have alle de danske udgaver, så min serie passer sammen. Og så synes jeg faktisk også bedre om dem på dansk end på engelsk under alle omstændigheder.

Joseph Delaney: Wardstenen #10: Heksejægerens Blod

2014-12-25 11.41.26

Green Kicthen Stories er en kogebog jeg har ønkset mig længe! Det er en vegetarisk kogebog, og selvom jeg ikke er vegetar så tror jeg at jeg kunne få meget glæde af den. Jeg kan mærke, hvordan en god kost med masser af sunde grøntsager og gode ting går godt for mig. Jeg sover bedre, har mere energi og har det i det hele taget bedre. Green Kitchen Stories er også navnet på den blog, hvor det hele startede. Jeg har fulgt bloggen læge og gør det stadig, og det er en stor inspirationskilde for mig.

12 meninger om “Nyt på Reolen #72: De Boglige Julegaver

  1. Sikke nogle skønne bøgerne du har fået i julegave! Jeg er selv helt tosset med Joseph Delaney, som skriver nogle fantastiske fantasy bøger! Håber at du snart er frisk igen, og at du får nogle dejlige juledage:-)

      1. Jeg lånte også den første på biblioteket for mange år siden, dengang der kun var udkommet de første 3, og jeg blev fuldstændig opslugt! Jeg synes stadig bog 2 er den bedste😛

  2. Hold da maule hvor er the king tyk😀, men er super glad for du kan bruge alle 4 bøger, de er osse alle valgt med omhu😀 og selv tak for de bøger jeg fik af dig,du kan tro de alle kan bruges😀

    1. Jeg elsker når jeg får bøger i gave – bøger er noget af det bedste jeg ved❤ Sidder også med eksamener lige om hjørnet, så kan heller ikke rigtig finde tid til bare at slappe af og læse ..

Skriv et svar

