Anmeldelse: The Dark Elements #2: Stone Cold Touch

• Forfatter: Jennifer L. Armentrout
  • Antal sider: 448
  • Forlag: Harlequin Teen
  • ISBN: 978-0-373-21134-0
  • Læst: 10/12 til 15/12

Every touch has its price

Layla Shaw is trying to pick up the pieces of her shattered life—no easy task for a seventeen-year-old who’s pretty sure things can’t get worse. Her impossibly gorgeous best friend, Zayne, is forever off-limits thanks to the mysterious powers of her soul-stealing kiss. The Warden clan that has always protected her is suddenly keeping dangerous secrets. And she can barely think about Roth, the wickedly hot demon prince who understood her in ways no one else could.

But sometimes rock bottom is only the beginning. Because suddenly Layla’s powers begin to evolve, and she’s offered a tantalizing taste of what has always been forbidden. Then, when she least expects it, Roth returns, bringing news that could change her world forever. She’s finally getting what she always wanted, but with hell literally breaking loose and the body count adding up, the price may be higher than Layla is willing to pay…

Til at starte med var jeg faktisk ikke specielt begejstret for den her bog. Jeg synes den havde nogle plothuller som ikke umiddelbart kunne forklares væk, og jeg synes også Layla opførte sig som en klaphat. Men så begyndte der for alvor at ske noget, mysteriet byggede sig op, og jeg blev virkelig investeret i historien og personerne. Det her er sådan en bog man ikke skal lade sig slå ud af, selvom den måske ikke fanger super meget de første 100 sider. It gets better!

Lad os starte med Layla, som jeg i den her bog har lidt et had/kærlighedsforhold til. På mange måder kan jeg virkelig godt lide hende, hun er ikke typen der bare ligger sig ned og venter på at helten redder hende. Hun vil gerne kæmpe, hun vil gerne gøre noget godt, og jeg synes også hendes indre kamp for at komme overens med det hun er er spændende. Hun har det bestemt ikke nemt. Men hun har til gengæld en tendens til at gøre nogle helt ufattelig dumme ting, og hun VED endda det er forkert og dumt i det øjeblik hun gør det – hun siger det selv direkte i sine tanker om man så må sige. Og alligevel gør hun det, og jeg fatter det ikke. Hun beder selv om 50% af de problemer hun roder sig ud i, og det gør mig faktisk lidt gal. Især fatter jeg ikke at hun finder sig i Abbott. Han er da en kæmpe narrøv.

Der er et rimelig tydeligt trekantsdrama, og det er et af den slags, hvor man ikke helt ved, hvilken fyr man hælder mest til. En ting er at Layla ikke helt kan finde ud af det, men når man som læser også sidder og ikke kan beslutte sig for hvem man synes hun burde vælge, så er det altså et godt skrevet trekantsdrama. især fordi det hele ikke handler om lige netop det, men at der også sker en hel masse andet. Det skaber sådan en slags spændings og følelsesmæssig forvirring, som jeg synes bidrager godt til det hele. Jeg tror helt ærligt at jeg skiftede mellem Zayne og Roth i hvert fald 7-8 gange i løbet af bogen. Det hjælper heller ikk, at bogen sådan er lige på grænsen til New Adult. Der er nogle heftige kyssescener, puuuuha altså det var hot!

Der sker faktisk rigtig meget gennem hele den her bog. I starten synes jeg ikke der var noget der fungerede, men det blev efterhånden forklaret, og jeg må indrømme, at jeg var fanget. Jeg var helt vild efter at finde ud af hvad pokker der skete med Layla og hendes evner og hvad det egentlig var der foregik. Det hele var så mystisk, og da den store afsløring kom til sidst sad jeg med åben mund og polypper og tænkte “wauw, det havde jeg ikke set komme!” Jeg synes der var rigtig meget plotudvikling og rigtig meget spænding,

Alt ialt lider dne her bog i hvert fald ikke af second book syndrome. Den er hot, spændende og der sker hele tiden noget – både med plottet og med Roth/Layla/Zayne. De første 100 sider var jeg ikke imponeret, men derefter tog bogen fart og jeg blev virkelig fanget af historien. Og så slutter den med den ledeste cliffhanger, så mand jeg glæder mig til den sidste bog!