Diverse Tips og Nyheder

Jeg er faldet over et par ting, som jeg tænker der er et par stykker derude der gerne vil vide. Først og fremmest kan jeg se på Tellerups hjemmeside, at bog 6 og 7 i Morganville Vampires-serien allerede kan købes nu, selvom de først stod til at udkomme til foråret. Der er i øvrigt også lavet en tv-serie, som du kan se her. Bog 6 lyder titlen Slutspil, mens bog 7 har titlen Nedsmeltning.

nedsmeltning

Nogen af jer har måske læst Ravenscliff-bøgerne på et tidspunkt? Jeg lånte dem på biblioteket for 7-8 år siden, og elskede dem SÅ meget! De var sindssygt gode, og er i dag stadig nogle af mine favoritbøger. Der udkom to bøger på dansk, men den tredje bog blev aldrig oversat fra fransk. Ikke engang til engelsk. Altså fik man aldrig svar på de spørgsmål man havde eller en ordentlig afslutning på historien. Men her den anden dag opdagede jeg, at bog 3 endelig er blevet oversat til engelsk under titlen Blood Moon, så er der nogen derude der mangler en slutning (som mig), så er muligheden der endelig.

Det lader til, at en af de meget omtalte bøger på booktube bliver oversat til dansk. Der er tale om “A Monster Calls” af Patrick Ness, som får den danske titel “Monster”. Den udkommer i marts, og der er endnu ikke hverken cover eller beskrivelse.

Derudover kan man hos Borgens Forlag læse, at bog 6 i Dødens Instrumenter udkommer på dansk til sommer næste år – altså i 2015 – og får titlen “Den Himmelske Ilds By”.

 

2 meninger om “Diverse Tips og Nyheder

Skriv et svar

