Anmeldelse: Merlin #2: Merlin og Dippe Duttens Dukke

23573655
pink 4 stjerner




  • Titel: Merlin og Dippe-Duttens Dukke
  • Serie: Merlin #2
  • Forfatter: Pernille Eybye
  • Antal sider: 188
  • Udgivelse: 2014
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Dansk
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 9788758814278
  • Læst: 2/12 til 3/12

Merlin er en helt almindelig dreng
med en helt almindelig familie.
Lige indtil den dag hvor hans mor beslutter
at familien skal flytte til Tusmørkedalen.

Min mor begynder at opføre sig mærkeligt efter et besøg på et loppemarked.
Hun klæder sig i gammeldags kjoler og kalder sig selv for mama.

Jeg spekulerer på om det kan have noget med min lillesøsters nye dukke at gøre … den hun tog med hjem fra loppemarkedet …


Dette er et anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup, men meninger og holdninger er mine egne.

Første bog i den her serie var god, men bog to var faktisk endnu bedre. Her fik uhyggeligheden lige et nyk opad, og jeg fandt Dippe-Duttens dukke helt vildt creepy og uhyggelig. Ikke fordi jeg var skræmt til døde, men jeg fik helt sikkert gåsehud en gang eller to.

Jeg kunne rigtig godt lide, at man kunne mærke det her var bog to, men at det ikke som sådan er en fortsættelse af bog et. Det er tydeligt at den foregår efter bog et, men den har helt klart sin egen historie med en begyndelse og en slutning, og det synes jeg var rart. Derudover var det en spændende og underholdende historie, og humoren var lige så fantastisk som i første bog.

Merlin er alle tiders hovedperson. Igen er det ham, der fortæller historien, og jeg elsker virkelig hans måde at tænke på. Han er sjov, ironisk og tænker de sjoveste ting ind imellem, og jeg grinede flere gange, fordi han bare har virkelig god humor. Hans søskende er også lige så sjove som i første bog, især Moon er vildt underholdende. Mand hvor er hun sur hele tiden på en rigtig skæg måde.

Jeg elskede hvor uhyggelig stemningen var i den her bog. Dukken og måden Merlins mor forandrer sig på var virkelig creepy og alle tiders. Som nævnt var jeg ikke skræmt til døde, men det var en tilpas mængde uhygge synes jeg. Jeg kunne rigtig godt lide måden uhyggen og historien langsomt byggede sig op, og Merlins jagt på sandheden om hvad der egentlig skete med den gamle dame i huset.

MERLIN OG DIPPE-DUTTENS DUKKE var mindst lige så god som sin forgænger – faktisk bedre synes jeg, og hyggede mig virkelig mens jeg læste den. Det er den dejlig, letlæst og spændende historie, som også er sjov, og jeg glæder mig allerede til at læse 3. bog.

Skriv et svar

