Nyt På Reolen #69: Bogforum og strøgtur

I weekenden var der, som i nok ved, bogforum i Bella Center i København. Jeg har aldrig været til bogforum før, men i år skulle det være. Jeg allierede mig med min veninde Alana, og vi besluttede os for at tage en tur på strøget inden vi tog ud til Bogforum. Vi ville gerne i Politikens Boghal og i den Arnold Busck med det store udvalg i engelske bøger. Politikens boghal overraskede med godt udvalg af engelske bøger, og vi fandt også en masse kasser i underetagen med engelske bøger med 50% rabat. Derefter fortsatte vi ned ad strøget, og faldt over et antikvarisk bogudsalg, hvor alle bøger stod til 30 kr. Eller det var i hvert fald hvad der stod på skiltet udenfor. Det viste sig dog, at de nede bagerst i lokalet havde en kæmpe sektion med engelske paperbacks til 3 stk for 50,-. Der købte jeg seks bøger, for det viste sig at der var en del YA imellem, som var i rigtig god stand.

Derefter fortsatte vi op til Arnold Busck, og den skuffede fælt. De havde ingen af de bøger jeg gerne ville have, med en enkelt undtagelse – og den kostede 199 for en engelsk paperback, så den lod jeg pænt stå.

Derefter tog vi en taxa ud til Bella Center. Jeg må indrømme, at jeg ikke var super imponeret over bogforum. Der var simpelthen for mange mennesker. Rigtig mange af standene var så proppede, at vi nøjedes med at kigge ind, og for eksempel ville jeg gerne have været forbi Lindhardt og Ringhofs stand, men der var altid så mange mennesker, at det var helt umuligt at komme til. Det samme med Bog og Idé’s stand, hvor jeg så nogle bøger jeg måske gerne ville have kigget nærmere på, men folk stod som sild i en tønde og masede rundt, og det magtede jeg simpelthen ikke. Der var heller ikke rigtig nogen forfattere på programmet mens vi var der som vi gerne ville høre eller se, men jeg var ret imponeret af, at der var så mange forskellige forfattere, interviews og oplæsninger hele tiden. Der forgik hele tiden noget et eller andet sted, og det synes jeg var fedt – også selvom vi mest hørte brudstykker.

Nå, men jeg købte jo selvfølgelig også nogle bøger, primært fra Tellerups stand, som havde nogle vildt gode tilbud. Jeg synes ikke rigtig at 20% i messerabat, som mange kørte med, var noget værd – der skal lidt mere rabat til for at jeg synes det er det værd. Under alle omstændigheder gik jeg fra Tellerup belæsset med bøger – og jeg fik også nogle stykker med til anmeldelse da vi kom forbi standen anden gang. Derudover var jeg også forbi Buster Nordic og få en snak med Knud Pilegaard om Timeriders-serien, og her fik jeg alle tre Timeriders-bøger med hjem til anmeldelse.

Alt ialt kom jeg hjem med 30 bøger, et af de største hauls jeg nogensinde har lavet. Men jeg endte faktisk med at bruge under 1500 kr. Jeg fik gjort nogle rigtig gode køb og sparet en del penge, hvilket jeg selvfølgelig synes er herrefedt – man er vel jyde😛

Nå, men jeg skal jo også have vist jer alle de bøger jeg kom hjem med, og den samlede stak ser sådan her ud:

2014-11-09 14.25.10

Stablet op på sofabordet

 

2014-11-09 15.13.25

 

Mast ind på en samlet hylde. De kunne kun lige akkurat være der.

Nå, men hvis vi starter med Buster Nordic, så fik jeg hele Time Riders-serien til anmeldelse. Der er foreløbig udkommet tre bøger i serien på dansk, mens den 8. og sidste (mener jeg det er) lige er udkommet på engelsk.

2014-11-09 16.22.36

Alex Scarrow: Timeriders #1: Timeriders

Alex Scarrow: Timeriders #2: Rovdyrenes Tid

Alex Scarrow: Timeriders #3: Dommedagskoden

Vi var jo som sagt en tur i Politikens Boghal som det første, og der købte jeg fire bøger, hvoraf de tre var til halv pris. The Jewel var den jeg købte til fuld pris.

2014-11-09 16.08.06

2014-11-09 16.08.36

Charlaine Harris: Midnight, Texas #1: Midnight Crossroad

Cinda Williams Chima: Seven Realms #4: The Crimson Crown

The Crimson Crown har jeg ikke kunnet få fat i nogen steder i paperback, og da jeg så faldt over den til halv pris, så slog jeg til, selvom det her cover ikke passer til de tre andre jeg har. Men den er jo flot, så det kan jeg leve med.

2014-11-09 16.09.04

Amy Ewing: The Lone City #1: The Jewel

Amber Lough: The Jinni Wars #1: The Fire Wish

Jeg var ret overrasket over at finde The Fire Wish, det er en debutforfatter, og bogen har ikke ret mange ratings på goodreads. Og så har jeg for nyligt lavet et indlæg om den, efter jeg tilføjede den til min ønskeliste. Og den stod til halv pris! Hvor heldig kan man være?

Efter Politikens Boghal faldt vi over det der bogudsalg halvvejs nede ad strøget. Her var 3 engelske paperbacks for 50 kroner, og der fandt jeg seks styk, som jeg gerne ville have.

2014-11-09 16.13.28

2014-11-09 16.13.48

Jennifer Rush: Altered #1: Altered

Brodi Ashton: Everneath #2: Everbound

Gena Showalter: Intertwined #1: Intertwined

Jeg har læst den første bog i Everneath-trilogien og kunne virkelig ikke lide den, men jeg manglede en enkelt bog mere for at ramme de 3 for 50, og så tænkte jeg nåh ja – måske er bog to bedre, og hvis ikke har jeg ikke betalt en formue for den. Coveret på Everbound passer heller ikke med den første i serien jeg har, men til den pris var jeg ret ligeglad. Den er jo ret flot alligevel.

2014-11-09 16.14.10

Melissa West: The Taking #1: Gravity

Maria V. Snyder: Opal Cowan #2: Sea Glass

Maria V. Snyder: Opal Cowan #3: Spy Glass

Jeg kunne ikke finde bog et i Opal Cowan trilogien, men de var jo så billige at jeg altid kan købe bog et fra Bookdepository eller et andet sted. Og så er det her med de gamle covers, som jeg elsker.

Efter strøget tog vi ud til bogforum, hvor første stop var Tellerups stand. Jeg var forbi af to omgange, og anden gang fik jeg tre bøger til anmeldelse, så dem starter vi med.

2014-11-09 16.16.03

Dette er den samlede stak fra Tellerup.

2014-11-09 16.17.54

Carina Evytt: Dæmoner

Andrea Cremer: Nightshade the Prequel #2: Oprøret

Lara Adrian: Midnight Breed #1: Kys ved Midnat

Dæmoner har jeg altid gerne villet læse, jeg elsker coveret og den lyder virkelig spændende! Jeg var jo vild med Nightshade, og bog et i prequel-duologien havde jeg i forvejen, så nu hvor jeg har begge er jeg klar til noget mere Nightshade. Kys Ved Midnat skulle jo være meget alá Black Dagger Brotherhood som jeg elsker, så den glæder jeg mig også til at læse. Det her er i øvrigt de tre bøger jeg fik til anmeldelse, tusind tak til Tellerup.

Resten af Tellerup-bøgerne har jeg selv købt. De havde et ret godt tilbud på bøger i sampak, mener det var tre sampakker til 200 kr eller noget i den dur. Jeg fandt to jeg gerne ville have, og Alana fandt en, så vi splejsede så vi kunne få rabatten. Jeg købte Kissed By An Angel-trilogien og Magikerens Lærling-trilogien som sampak.

2014-11-09 16.18.39

Elizabeth Chandler: Kissed by an Angel #1: Til Døden Os Skiller

Elizabeth Chandler: Kissed by an Angel #2: Kærlighedens Magt

Elizabeth Chandler: Kissed by an Angel #3: Soulmates

2014-11-09 16.19.15

Trudi Canavan: Magikerens Lærling #1: Tessia

Trudi Canavan: Magikerens Lærling #2: Invasionen

Trudi Canavan: Magikerens Lærling #3: Opdagelsen

Derudover var der tre for 200 på paperbacks og 2 for 300 på hardbacks.

2014-11-09 16.19.48

P. C. Cast + Kristin Cast: Nattens Hus #1:: Afsløret

Kat Falls: Dark Life #2: Den Sunkne By

Rachel Hawkins: School Spirits #1: Venner, Kærester og Spøgelser

2014-11-09 16.20.32

Carina Evytt: Den Fredløse

Den her bog er simpelthen fantastisk flot, og så er den kæmpestor.

2014-11-09 16.21.24

Trinity Faegen: Djævlens Pagt #2: Det Evige Liv

Louise Haiberg: Dæmondræberen #2: Udvalgt

Jeg købte også en enkelt bog hos Alvilda:

2014-11-09 16.12.13

John Stephens: Bøger fra Begyndelsen #3: Den Kulsorte Protokol

Og til sidst en bog, som egentlig er helt tilbage fra bogbloggertræffet i nordjylland. Pakken med den her bog var forsinket, men Karin var så sød at tage den med til mig til bogforum.

2014-11-09 16.20.56

Sigge Eklund: Ind i Labyrinten

Alt ialt kom jeg hjem med 30 bøger, og jeg er SÅ glad for dem alle sammen! Har vildt lyst til bare at læse og læse og læse lige nu, men studiet skal jo også passes. Jeg tager revance i juleferien. Har lyst til at læse dem alle sammen lige nu, haha.

18 meninger om “Nyt På Reolen #69: Bogforum og strøgtur

  1. Ja det var noget af en tur vi var på😀 men fortryder ik turen trods alle de mennesker!, og er os bare glad for de fantasy bøger jeg fik med hjem og er os i fuld gang med at læse blackdagger 4 så jeg kan komme i gang med nr 5 bagefter😀, så ja en anden god ting der skete ved messen,var at jeg fik noget af min læselyst tilbage😀😀

  2. Hold da helt op en stak du kom hjem med, du må have lange arme efter at have slæbt på dem. Men den der Den Fredløse ser godt nok rigtig flot ud!
    Er selv igang med at læse den Kulsorte Protokol, og den er indtil videre rigtig, rigtig god.

    1. Åh jeg glæder mig også til at læse den trilogi færdig, var ret begjestret for bog et😀 Jeg fik også temmelig lange arme kan jeg afsløre – godt man går i fitness, ellers havde jeg aldrig klaret det😛

  3. Louise

    Årh, mand. Jeg missede også dig.:-/ Måske skulle jeg lave sådan en lille bog med billeder og navne, så jeg kan huske alle dem jeg gerne vil hilse på til Bogforum. Der er bare så mange mennesker. God fornøjelse med alle dine bøger.😉

    Mvh.

    Louise Haiberg

    1. Jeg missede også rigtig mange jeg vidste skulle til bogforum, men der var så mange mennesker at det ikke var til at finde folk. Glæder mig til at læse dine bøger, dem har jeg til gode endnu🙂

      1. Louise

        Lige præcis. Der er også så mange nye indtryk og støj fra alle retninger. Om søndagen var jeg vist delvist døv.😉 Hi Hi. Du har jo tydeligvis også nok at læse.😀 Men jeg glæder mig da til at høre hvad du synes, når du får dem læst.😉

    1. Jeg missede også rigtig mange jeg kendte, men der var jo sort af mennesker, så fok forsvandt i mylderet😛 Den er virkelig fantastisk flot! Og høj, stor og tyk, meget grandiøs og imponerende😀

  4. Irene

    Nu skriver du godt nok, det blev under 1500… Men er det kun bøger eller i alt? Undskyld jeg snager😀 Men er da lidt nysgerrig!😀

    Åh, jeg glæder mig også til at stå med Den Fredløse i hænderne. Sååå flot!

    1. Haha, snag du bare😀 Ej, de 1500 er kun for bøger. selve transporten kostede jo en mindre formue (800 et eller andet) ialt. jeg tror, at jeg sammenlagt brugte omkring 2700 på mad, tog, bogforum-billetter og den slags. Men synes jeg har fået rigtig mange bøger for pengene😀 de 3 for 50 var jo et kup!

  5. Hvor er jeg glad for, at der er en der har købt flere bøger end mig! Jeg fik det indtryk at de fleste bare har købt 2-5 bøger… Jeg kom hjem med 16! Så det er godt nok at vide, at det ikke bare er mig, der er helt skør ;D (og ja, Tellerups tilbud er jo ikke til at stå for…)

  6. Politikens Boghal har et super fedt udvalg af engelske bøger, det er virkelig imponerende. Jeg ville hellere end gerne ind og “ose” ugentligt, men det tror jeg ærlig talt ikke at min pengepung kan holde til, så jeg prøver at holde mig væk det meste af tiden.😉 Men efter min mening er det Københavns bedste udvalg af engelsk litteratur.

    Jeg købte ikke så mange bøger på Bogforum i år, men jeg gik også meget strengt efter at skulle spare. Dog skulle jeg have været derinde om søndagen og købt et par bøger mere, men det kom jeg aldrig.

  7. Pingback: Sunshine Award: 11 spørgsmål besvaret | Sus' bogblog

Skriv et svar

