Anmeldelse: Sweet Trilogy #3 Sweet Reckoning

• Antal sider: 379
  • Forlag: Harper Teen
  • ISBN: 978-0-06-226597-5
  • Læst: 16/10 til 17/10

Bagsideteksten kan indeholde milde spoilers fra de tidligere bøger

It’s time.

Evil is running rampant and sweet Anna Whitt is its target. Nobody knows when or how the Dukes will strike, but Anna and her Nephilim allies will do anything necessary to rid the earth of the demons and their oppressive ways.

The stakes are higher than ever, and Anna is determined that the love she feels will be her strength, not a liability. But trying to protect the ones she loves while running for her life and battling demonic forces proves to be perilous—especially as faces are changing and trust is fleeting. When the Duke of Lust sends Anna’s great love, Kaidan Rowe, to work against her, Anna must decide how much she’s prepared to risk.

In the most sensual and fast-paced installment yet, Sweet Reckoning brings all the beloved Neph together one last time to fight for their freedom.

SWEET RECKONING er tredje og sidste bog i Sweet-trilogien. Og hvor har det været en fantastisk trilogi! Jeg har været opslugt af hver bog, og der var den helt rette mængde af swoony romantik, venskab og kampen mellem det gode og det onde. SWEET RECKONING var uden tvivl den bedste bog i serien indtil nu, jeg var vild med den!

Jeg synes Anna var fantastisk i den her bog. Hun er parat til at gøre det nødvendige, også selvom det kommer til at få konsekvenser for hende selv, som hun frygter. Anna er også klar på at begå ondskabsfulde handlinger, hvis det i sidste ende kan redde jorden fra helvede, og hvis det kan redde dem hun elsker. Jeg kan rigtig godt lide, at hun ikke er alt for god, hvis i forstår hvad jeg mener. Anna er, som jeg også har nævnt i tidligere anmeldelser, en gennemgående god person. Hun tænker på andre før hun tænker på sig selv, hun gør ikke ulovlige ting, og hun synes utroskab og stoffer er meget forkert. Men hun er villig til at gøre alle de ting hun ikke synes er i orden, hvis den kan gøre Nehpilimerne frie og redde hendes familie. Og det synes jeg virkelig var en god kvalitet. Hun er ikke naiv og tror, hun kan komme igennem det hele uden at måtte ofre sig.

Kaidan, årh mit hjerte altså❤ Kaidan er en af mine absolut yndlings bogcrush, jeg synes virkelig han er hot! Han er sådan en type hvor man føler trang til at vifte sig i ansigtet med en gammeldags silkevifte hver gang han siger noget, fordi han bare er så pivfræk og ved lige, hvad han skal sige. Han er prototypen på en drømmefyr, og det viser han virkelig i den her bog. Og så siger jeg ikke mere om den sag :p Men romantikken mellem ham og Anna var virkelig overbevisende, jeg troede på at de var så vilde med hinanden som de var. Det føltes ikke hverken overdrevet eller for meget, tværtimod var det swoony og virkelig godt. Han er den perfekte blanding af mr. good guy og en rigtig bad boy.

Resten af persongalleriet har jeg altid godt kunnet lide, og den her bog var ingen undtagelse. Jay og Patti ser man ikke helt så meget til, men de andre Nephilim fylder en del i den her bog, og det synes jeg var fedt. Jeg kan rigtig godt lide, at de er så blandet en gruppe af personligheder. Især kunne jeg virkelig godt lide Kopano og Zania i den her bg. Jeg kunne rigtig godt lide hvordan bipersonerne udviklede sig gennem bogen, og de forhold de udvikler til hinanden. Det eneste minus var, at det næsten var for perfekt, i ved? Men alle personer flytter sig rigtig meget personlighedsmæssigt i den her bog, og venskaberne og romantikken imellem dem er næsten lige så spændende som Anna og Kaidans.

I forhold til plottet, så var bogen virkelig spændende hele vejen igennem. Der var en hel del plottwists undervejs, som efterlod mig med åben mund og polypper, fordi jeg overhovedet ikke havde set det komme, og det elsker jeg! Spændingen er egentlig allerede på et ret højt niveau efter bog to, men det fortsætter bare med at stige og stige hele bogen igennem. Bogen tabte ikke pusten undervejs, og til sidst holdt man næsten vejret af spænding. Jeg må indrømme, at selve slutningen manglede smule kapow-faktor for mig, men det gav god mening og var en god endelig kamp mellem det gode og det onde. Slutningen i sig selv var perfekt, og så kom epilogen. Og den epilog kunne jeg godt have undværet, den var næsten for sukkersød og for perfekt. Selvom det var rart at få det afsluttet og afrundet ordentligt, så var det bare lidt for perfekt og lidt for meget.

Alt ialt er det her en fantastisk serie, og alle tre bøger holder niveauet. Kaidan i denne her bog var perfekt, og Anna er alle tiders hovedperson. Er man til swoony romantik iblandet engle, dæmoner og kampen mellem godt og ondt, så er det her helt sikkert en must-read-serie.