DNF: Night World #2: Mørkets Døtre

1333



  • Titel: Mørkets Døtre
  • Serie: Night World #2
  • Forfatter: L. J. Smith
  • Antal sider: 268
  • Udgivelse: 2011
  • Sprog: Dansk
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Daughters of Darkness
  • Forlag: Tellerup
  • ISBN: 978-87-588-0952-6
  • Læst: 22/9

Aldrig har det været så farligt at forelske sig.

Tre smukke, mystiske søstre ankommer til en støvet flække i Oregon, USA.
17-årige Mary-Lynnette, som bor i byen og nyder at bruge sine nætter på at kigge på stjerner, får snart mistanke til søstrene.
Hvad begraver de i haven?
Hvorfor er de så bange for deres egen bror, som også er kommet til Oregon, og hvorfor slår det gnister når Mary-Lynnette giver ham hånden?
Mary-Lynnette opdager snart at hendes verdensbillede ikke er som hun troede …

Mørkets døtre er andet bind
i serien The Night World
af bestseller-forfatteren L. J. Smith,
som også har skrevet The Vampire Diaries.


Det her er ikke en egentlig anmeldelse, for jeg fik aldrig læst bogen færdig. Den gjorde mig simpelthen så edderspændt rasende, at jeg overhovedet ikke havde lyst til at læse videre. Jeg nåede faktisk kun til side 40, før jeg måtte kaste håndklædet i ringen og opgive bogen og serien.

Årsagen til at jeg blev gal i skralden er følgende: de tre søstre har boet hele deres liv i et isoleret samfund, og ved derfor ikke rigtig noget om den virkelige verden. Da vi møder dem, er de på vej til deres garndtante, som de skal bo hos, fordi de er flygtet fra det isolerede samfund de kom fra. Og med sig har de en kat og to killinger. Katten har de i en hjemmelavet transportkasse, men killingerne har de proppet i deres kuffert på den todages rejse de er på. Kan i selv gætte, hvordan killingerne har det da de når frem? Jeps, de er døde. Og der stod jeg helt af. Jeg blev simpelthen SÅ gal! Hvad fanden bilder de sig ind? De stakkels killinger er enten blevet mast til døde eller er døde af iltmangel, og det er bare så ondskabsfuldt på så mange måder, at jeg overhovedet ikke kunne have med det at gøre. Og undskyldningen fra pigerne? jamen de vidste da ikke, at katte skal bruge ilt for at overleve. Ej men hvad? Bare fordi man bor i et isoleret samfund betyder det sgu ikke at man ikke kan tænke selv. Enhver idiot ved da, at dyr trækker vejret. Og der gad jeg simpelthen ikke læse mere. Jeg kunne ikke slå de killinger ud af hovedet, jeg blev ved med at se dem for mig, mens de lå i kufferne og gispede efter luft. Altså lagde jeg bogen fra mig, jeg kunne simpelthen ikke læse videre.

2 meninger om “DNF: Night World #2: Mørkets Døtre

Skriv et svar

