Bogbloggertræf i det nordjyske

I lørdags blev der afholdt bogbloggertræf i Aalborg, første gang på jysk grund. Og jeg var selvfølgelig med😛 Jeg elsker at snakke bøger med andre, som er lige så passionerede omkring det som som mig selv, og der blev også snakket om alt muligt bogrelateret – og andre ikke så bogrelaterede ting. Der blev snakket bogpriser, covers, yndlingsbøger, anmeldelser, Harry Potter (Dracomione <3) og alt muligt andet, og det var super hyggeligt!

Træffet var arrangeret af Rikke, Irene, Simone og Karin, og de havde virkelig fået stablet et god arrangement på benene! Masser af tid til at snakke, god mad, og også tid til sjov og konkurrencer.

2014-09-27 12.16.05

Der nærstuderes fine bogposer med bogligt indhold fra Lindhardt & Ringhof, som Rikke havde sørget for – og hun havde selv udvalgt bøgerne til hver især, så posen indeholdt noget hun mente vi ville kunne lide. Så fint!

2014-09-27 12.16.17

Jeg er verdens største madøre, så et syn som det her gør mig lykkelig! Mad er bare godt altså😛 Og det smagte fantastisk!

2014-09-27 12.24.48

Der lå fine boggaver til alle på bordet, og pakken indeholdt Nanna Foss’ bog, Leoniderne, som er første bog i Spektrum-serien. Billeder af bogen kommer længere nede.

2014-09-27 12.59.17

Og apropos Nanna Foss, så var hun også til træffet og fortalte lidt om Spektrum-serien, hvordan hun fik idéen og lidt om hvordan serien har en ny jeg-fortæller for hver bog, og at der er planlagt 8 bøger i serien. Hun fortalte også lidt om, hvordan hun sendte manuskript afsted og hvordan forløbet med forlaget havde været. Virkelig spændende, og jeg blev virkelig hooked på at læse hendes bog efter at have hørt hende snakke om den.

Christina Bonde kiggede også forbi og snakkede om anmeldelser, anmelder-etik og hvordan dårlige anmeldelser påvirker forfatterne.

2014-09-27 12.16.35

En hel masse søde sponsorer havde sponsoreret fine ting, ikke kun bøger men også andre ting. Mofibo havde sponsoreret et abonnement uden udløb og en T-shirt – virkelig flot gave! Lindhardt og Ringhof havde sponsoreret forskellige bøger, og Tellerup gav alle et eksemplar af Nanna Foss’ bog Leoniderne. Ellers var der også sponsoreret bøger fra følgende forlag, boghandlere og forfattere: Turbine, Rosenkilde & Bahnhof, mellemgaard, Skriveforlaget, Politikens Forlag, Rosinante & Co., Jentas, Modtryk, Valeta, Gads Forlag, Forlaget Iris, Alvilda, Virabooks,Arnold Busck Hjørring, Maja S. Flak, Christian Møgeltoft, Ken Brerup, Brødrene Ellemose, Kim Juul og People’s Press.

Bogforum havde sponsoreret billetter til Bogforum til vinderne af en konkurrence, hvor vi blandt andet skulle balancere bøger på hovedet, gætte eventyr og samle et bogfroside-puslespil. Mit hold blev nummer fire😛 Liveboox have sponsoreret 100 kr til e-bøger, Gris og Ko havde sponsoreret 300 kr til indkøb af kød, Postkiosken & KageDreams havde givet rabat på fondant til den meget fine bogkage, som jeg fik taget billede af og bagefter kom til at slette. Men det var en super fin kage, og den smagte vildt godt😛

Til træffet var der også en bookiebag til alle, fyldt med bøger fra forlagene og forfatterne. Indholdet i hver bookiebag var forskelligt, men min indeholdt denne stak:

2014-09-28 09.17.44

Læserne I Broken Wheel Anbefaler og Billie er begge fra Lindhardt og Ringhof-posen, som Rikke havde taget med til os, og Spektrum er Nanna Foss’ bog, som jeg nævnte tidligere. Vildt flot bog i øvrigt! Der er flere bøger imellem jeg rigtig gerne vil læse, blandt andet de tre jeg allerede har nævnt, Jæger og Bytte og Chris Carter-bøgerne.

Tak til alle forfattere og forlag for bøgerne, og tak til alle deltagere for en super hyggelig dag. Og tak til arrangørerne for et rigtig godt arrangement. Jeg skal helt sikkert med næste år også!

14 meninger om “Bogbloggertræf i det nordjyske

  1. Fedt at se, at du havde en god dag, og har lyst til at komme igen næste år! Jeg er desuden virkelig glad for at se, at du var glad for vores tidsfordeling, og at du synes, der var masser af tid til at snakke. Det var nemlig en af de ting, vi vægtede mig højt🙂

      1. Gitte

        Den er blevet fantastisk (og vrøvl med dig – du var faktisk skidegod!! Blev kun nødt til at klippe i dig fordi det ellers ville blive for langt, haha :D)

Skriv et svar

