Covers fra Hele Verden #17: Throne of Glass

Denne her serie er jo stadig forholdsvis ny – det tager jo lige lidt tid inden andre lande køber rettigheder og får oversat etc., men jeg fandt alligevel 9 covers fra forskellige udgaver. Og de er faktisk ret fine alle sammen synes jeg! Jeg er helt klart mest til den hvide i øverste række – det er den engelske UK paperbackudgave. Det helt originale cover er nummer et i første række, men det blev senere lavet om til nummer 3 i første række. Et noget bedre valg, selvom det første ikke var helt frygteligt. Det franske kan jeg rigtig godt lide, og det tyrkiske er også ret flot! Jeg synes ikke nogen af dem er decideret grimme, og det er ellers sjældent der ikke er mindst et cover jeg bare ikke kan lide 😛 Det jeg synes mindst om er nok det tyske.

1

 

1. Engelsk(US), 2. Engelsk(UK), 3. Engelsk(US)

2

1. Spansk, 2. Tyrkisk, 3. Tysk

3

1. Fransk, 2. Hollandsk, 3. Rumænsk

Serien er oversat til en række andre sprog også, men de har beholdt et cover magen til eller meget lig de originale engelske, så dem har jeg ikke taget med.

5 meninger om “Covers fra Hele Verden #17: Throne of Glass

  1. Ja, de er faktisk ret flotte ! Kan dog ikke lide det første i første række. Bryder mig faktisk sjældent om ‘rigtige’ ansigter på bogcovers….. minder mig lidt for meget om teenage-tv-serier 🙂

Skriv et svar

