Covers Fra Hele Verden #16: The Black Magician Trilogy #1: The Magician’s Guild

Jeg ved ikke helt hvad det er med fantasybøger, men de plejer tit at have nogle frygtelige illustrerede forsider. Sådan nogle hvor de tegnede personers proportioner er helt forkerte eller de har nogle meget mystiske ansigtsudtryk – eller bare nogle temmelig intetsigende, kedelige illustrationer. Men den her bog (og trilogien i det hele taget) har faktisk nogle ret flotte forsider. De fleste udgaver af bogen har samme forside som den originale udgivelse, måske med en anelse ændring på farverne. Det danske minder også meget om den, og det er også den forside min udgave har.

1

 

2

 

3

 

Min favorit er det gule cover i øverste række, synes det er super flot! Det originale er heller ikke helt tosset, selvom det er lidt for enkelt for mig. Det sidste i tredje række er knap så heldigt, pigen ligner jo en gammel heks og ikke en 16-årig pige med magiske kræfter xD Egentlig er nummer tre i anden række ret flot, men jeg skulle liiige zoome lidt ind før jeg faktisk kunne se hvad det forestillede – først lignede det bare en brun klat😛 Nummer to i tredje række er af den type illustrerede forsider som jeg bare ikke kan lide .. Det er i øvrigt en rigtig god fantasyserie hvis nogen skulle have lyst til at give sig i kast med den.

4 meninger om “Covers Fra Hele Verden #16: The Black Magician Trilogy #1: The Magician’s Guild

  1. Sjovt at de er så forskellige! Jeg må indrømme, at jeg er mest til det originale, men det er interessant at se, hvordan de forskellige illustratorer har fortolket opgaven🙂

    Mvh.
    Den lille Bogblog

  2. Jeg kan allerbedst lide det første. Men ja, det er da ldt sjovt at de er så forskellige. Synes ogå det allersidste er meget pænt. Men som du skriver lignr hun en gammel heks, så det skulle nok være cover til en anden fortælling🙂

Skriv et svar

