Opsummering på bog-til-film-nyt

Der er masser af rygter i omløb om filmatiseringer af ungdomsbøger, nogle af dem holder vand og andre gør ikke, men jeg tænkte jeg ville prøve at samle det jeg nu kunne finde om de forskellige i ét samlet indlæg.

Divergent-trilogien: Insurgent får premiere næste år, og Allegiant deles i to film med premiere 2016 og 2017.

Fallen-serien: Filmen over bog et skulle få premiere i 2015. Det er ikke lykkedes mig at finde ud af om de fortsætter med at filmatisere serien.

Wicked Lovely-serien: Der er ingen premieredato, men der er skrevet screenplay og hyret special-effects-folk, så det lader til at det bliver en realitet.

The Fifth Wave-trilogien: Filmen over bog et skulle udkomme i 2016. Der er castet et par skuespillere, blandt andet hende der skal spille Cassie, og der er også lavet screenplay, så den lader til at blive en realitet.

Heksejægeren/The Seventh Son/The Wardstone Chronicles: Serien kendes på engelsk som The Wardstone Chronicles, og på dansk som Wardstenen eller Heksejægeren. Der har været en del drama omkring filmatiseringen af bog et, mest fordi at det firma der skulle have stået for filmatiseringen gik konkurs, og rettigheder, skuespillere og så videre derfor skulle skrive nye kontrakter med et nyt firma. Oprindeligt skulle filmen, der i øvrigt hedder The Seventh Son, være udkomme i 2013, men det lader til at filmatiseringen er i gang igen, og at den lander i biograferne i 2015.

Paranormalcy-serien: Der skrives screenplay, men ellers er der hverken release dato eller noget som helst andet nyt.

The Infernal Devices-trilogien: Der er hyret screenwriter, men ellers er der ikke sket så meget.

The Mortal Instruments: Det vides ikke helt med sikkerhed, om City of Ashes bliver en realitet som film. Rygterne svirrer lidt frem og tilbage, men mange lader til at mene, at de starter med at filme til efteråret.

Hush Hush-serien: Filmen over bog et er på hold på ubestemt tid, og det vides ikke om der rent faktisk kommer en film.

Angelfall: Filmrettighederne er købt, og der er hyret producere og screnwriters.

Daughter of Smoke & Bone/Ønskekræmmerens Datter: Universal Pictures har købt filmrettighederne, og der arbejdes på screenplay. Der er hyret Producere.

Wolves of Mercy Falls/ Shiver-trilogien: Det kommer umiddlebart ikke til at ske i nærmeste fremtid. Filmrettighederne var solgt, men producerne og forfatteren kunne ikke blive enige om visse ting, og filmen blev derfor skrottet.

Wither-trilogien: Filmrettighederne blev købt tilbage i 2011, men der er ikke sket så meget siden.

Grisha-trilogien: Dreamworks har købt filmrettighederne tilbage i 2012, men ellers er der ikke sket noget siden.

The Selection-serien: Skulle have været en tv-serie, men pilot-afsnittet fald ikke i producentens smag, og projektet blev droppet. Der er løbende rygter om, at de er gået i gang med at filme igen, men det lader til kun at være rygter.

Morganville Vampires: der planlægges en TV-serie, og den lader til at være god nok. Der er castet skuespillere, og de skulle være i gang med at filme.

Puha, det var det som det lykkedes mig at støve op. Oplysningerne er fundet rundt omkring på forfatterblogs, IMDB, forskellige nyhedssites og goodreads.

8 meninger om “Opsummering på bog-til-film-nyt

  1. Pyh jeg kunne godt forstille mig at det var en jungle at finde ud af om det er sandt eller ej når det kommer til sådan nogle her nyheder.

    Jeg synes at det er spændende at de vil lave Daughter of Smoke & Bone som en film. Der udover vil jeg ønske at de vil lave The Selection enten som en tv serie eller film. Angelfall og The Fifth Wave har jeg endnu ikke fået læst. Men jeg har hørt at de skulle være gode, og jeg har dem blandt mine bøger. Så det bliver spændende at følge med i de nyheder om filmen🙂

    1. Tror også Daughter of Smoke & Bone ville tage sig godt ud på det store lærred😀 Det er ret svært at finde rundt i alle de rygter, men samtidig ret spændende😀

  2. Jeg synes tit de er enormt hurtige til at sige “VI FILMATISERE!” og straks kaster fans sig ud i en desperat kamp om de første pladser i biografsalen. Kun for at opdage at projektet aldrig bliver til noget af den ene eller den anden årsag. Det er altså ærgerligt. Jeg ville sommetider ønske at de var knapt så hurtige med at starte rygterne, men ventede med nyheden, indtil der faktisk var hold i den, og de første mennesker var hyret.:/

    1. Jeg er enig, især fordi rygterne altid svirrer til højre og til venstre. The Selection blev droppet for længe siden, men mindst en gang om måneden ser jeg på twitter/facebook/andre steder at nogen mener den er blevet taget op igen .. Rolig nu!
      Især synes jeg, at filmselskaberne er blevet meget hurtige til at købe rettigheder uden at gøre mere. Købte rettigheder betyder ikke nødvendigvis film ..

  3. Sine Olsen

    Hvor jeg dog håber at Kiera Cass’ The Selection bliver filmatiseret !! Lige nu leder jeg faktisk efter The One (#3) i serien. Kender du evt. et billig sted hvor man kan købe den, gerne brugt ?

    1. Jeg tror ikke rigtig det bliver til noget, de har taget TV-serien op to gange og droppet den hver gang – men man ved jo aldrig😛
      Puha, brugt ved jeg ikke, der er mit bedste bud nok dba.dk eller gul og gratis. Men ellers koster den hvad der svarer til ca. 85 kr lige her: http://www.bookdepository.com/One-Kiera-Cass/9780007466719?selectCurrency=GBP , og fragten er gratis. Leveringstiden er lidt lang, ca. to uger, og ellers er der wordery: https://wordery.com/the-one-kiera-cass-9780007466719 , her står den til ca. 75 og med hurtigere leveringstid, ca. 3-7 hverdage.

Skriv et svar

