Covers Fra Hele Verden #14: Vampire Academy

Vampire Academy er jo en super populær vampyrserie, så den er selvfølgelig oversat til en mass forskellige sprog og findes i et hav af udgaver. Der var rigtig mange forskellige covers, de fleste af dem knap så heldige, men der er nogle gode imellem. Og er jeg den eneste der synes at pigen på det originale US cover ligner Angelina Jolie? Det er første cover i første række.

1

 

2

3

4

5

6

7

Jeg må indrømme, at jeg virkelig ikke kan lide det originale cover, det første i første række. Det er bare ikke en særlig flatterende vinkel på pigen, og det passer ligesom ikke til bogen at der er en eller anden random pige på forsiden. Not buying it. Og nummer tre i anden række er godt nok heller ikke særlig pæn. Filmcoverne er okay, det er nummer et og to i sidste række. Jeg synes også det røde cover er okay, det er den udgave jeg selv har, men jeg synes ikke den er sindssygt pæn. Lidt intetsigende på en måde. Jeg kan egentlig rigtig godt lide det svenske cover, det er nummer to i fjerde række, men jeg tror min favorit er  nummer et i 6. række. Jeg får den rigtige stemning fra bogen, og wauw noget hår den pige har! Ellers er nummer tre i 6. række også ret flot synes jeg.

10 meninger om “Covers Fra Hele Verden #14: Vampire Academy

    1. Det gør de faktisk en del i YA synes jeg .. Har stødt på i hvert fald fem bøger hvis cover var magen til eller lignede fuldstændig det fra Fallen af Lauren Kate .. Men det ER mystisk at de stjæler covers fra hinanden xD

      1. Nårh ja det havde jeg slet ikke tænkt på .. Og de kan jo heller ikke rigtig researche om nogen har et lignende cover, det ville være temmelig omfattende 😛

  1. Og her gik jeg og troede at jeg var den eneste, der mente at pigen ligner Angelina Jolie – tak 😀 Jeg kan godt lide coveret i række 4 nr. 3 🙂 Men det er samtidig så tilpas kedeligt at jeg nok ikke ville samle bogen op haha 😉

  2. Jeg kan nu ikke se ligheden med Jolie. 😛

    Mit yndlings er det midterste i sidste række, de ret nye med V A på forsiderne. Synes de er SÅ fine i den udgave, og det er lige før jeg får lyst til at købe dem. Gør det dog ikke, for selve indholdet har jeg aldrig fattet hypen af. Jeg har nu prøvet to gange, på både dansk og engelsk, og den fanger mig simpelthen ikke. Overhovedet. -_-

Skriv et svar

